I hela mitt liv - hela mitt liv, men det känns som jag hör hemma i g-g-g-gullbergs kaj paradis

 
 
 
 
 
Förra helgen åkte jag väldigt spontant ner till Göteborg. Grejen var egentligen att jag hade fått VIP-biljetter till Alcazar. Min barndomskärlek och vän Benjamin dansar med dem. Så stolt kan jag lova. Bilder kommer också. Det blev en hel del bilder då det var en riktig show så jag har inte riktigt hunnit gå igenom dem ordentligt. Sov hos min bestie Anna och vi passade på att äta brunch dagen efter på ett mysigt 50-talsställe som heter Egg & Milk. Så mätt efteråt alltså. Glömde helt att ta bilder där. Var så hungrig. Efter det tog vi dock en tur på stan för att fördriva tid och för att få hinna umgås det sista innan jag skulle åka hem igen (Ja, jag var i Göteborg ett dygn, snacka om snabbvisit). 

 
eco1
 
eco2
Vi gick förbi ett ställe som heter Eco & Fair och Anna (som den eko och fairtrade-människa hon är) drog i mig och sa att här måste vi gå in. Och det tyckte jag var en strålande idé då jag hittade denna ljuvliga molnklänning som jag var tvungen att prova. Hur fin är den inte? Helt i ekologiskt bomull, så himla mjuk och härlig i kvalitén. Och färgen är magisk. Tyckte att den passade ypperligt med mitt nya rosa år. Tyvärr hade jag inte pengarna då så jag får hoppas att den finns kvar när jag har det.
Har ni inte varit i den butiken tycker jag att ni ska gå dit. Hon som jobbar där är supertrevlig och berättar var hon får sina varor ifrån och varför hon vill sälja fairtrade. Butiken ligger vid Linnéplatsen ungefär. Och det finna lite allt möjligt i klädväg och annat till både män, kvinnor och barn. Så gimla bra grej liksom! Mer fair och eco till folket!
 
 
austins1
Vi vandrade vidare mot Haga. Det var planen i alla fall. På vägen hittade Anna ännu en butik. Hon drog i mig igen och sa att den där butiken måste du gå in i. Jaha, sa jag och så var det med det. Butiken heter Austin's Vintage och jag bondade direkt med en av innehavarna. Utanför stod hennes man plus sonen som lekte med bilar. En sån fin idyll.  
 
austins2
Hittade så mycket fint i denna butik. Mycket orginal från 40- och 50-talet men även nyproducerat i gammal stil. Så som de fina vykorten. Hon som gjort dem har även gjort butikens logga.  
 
austins3
Jag hittade vågade vykort.  
 
austins4
Maria som driver butiken tillsammans med sin man.  
 
austins5
Suddig bild på oss båda. Herregud vad Anna fotade loss. Men bra det för jag glömmer så lätt.  
 
austins6
Provade solbrillor. Detta 40-talspar blev storfavoriter hos mig.  
 
austins7
 
austins8
 
austins9
Några fler provades såklart. Lite mer cateyes.  
 
austins10
Hittade även lite fina hårspännen. Orginal från 50-talet och handgjorda i Italien om jag inte minns fel.  
 
Kunde knappt sluta kika runt. Det blev lite hårspännen men får drömma om glasögonen. Som tur är vet Anna vad jag vill ha ^^.
 
austins12
Vi vinkade hejdå till butiken och till varandra och jag vandrade vidare mot Fåfängans Antik för att möta min vän Elin för en snabbfika innan jag begav mig hemåt igen. En kort och koncist vistelse i götet. Men det var ett fint dygn. 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Spent 24 hours in Gothenburg last weekend. This is the pics from saturdays adventures.

Kommentarer
Postat av: Robex Lundgren

finna bilder

Svar: Tack :)
Elsa Maria

2015-04-17 @ 13:07:54
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0