Kattgos hemmavid

 
 
kattgos1
Att vara hemmavid. På gården där jag vuxit upp. Det är något speciellt med det. Så mycket minnen. Och självklart så mycket kattgos. I detta hus bor numera tre katter. Saga, Simson och så min lilla pärla Kerstin. För cirka två veckor sen var jag där och fick mig en dos kattgos. 
 
kattgos2
Saga är drottningen. Blir det inte som hon vill så visar hon det tydligt. Typ genom att kissa på möbler och så vidare. Hon vill ha all uppmärksamhet. Helst från män. Hon är pappas katt. Hon väntar på att han ska gå och lägga sig och så hoppar hon upp bredvid honom. Hon vet vad hon vill och är en riktig skönhetsdrottning. Tjock päls som måste ses efter. Hon älskar dock att bli borstad och få reda ut tovorna hon inte själv klarar av.  
 
kattgos3
Sitter som en riktig drottning och måste alltid visa upp sig. Ser mig hör mig.  
 
kattgos4
Simson däremot. Han är en riktig gosmaskin. Därav väldigt svår att få på bild. Han vill gärna vara med där det händer. Är man ute så följer han efter och vill gärna ha lite gos. Åmar sig gör han som en tok. Han är den mest lättsamma katten hemmavid. Sover lite varsom (just nu i mitt flickrum), men är lite extra bra vän med min bror så när han är hemma är det fest för Simson. Han är riktigt muskulös också. En riktig tjockis. Plus att det aldrig slår fel, Varje gång man lyfter honom vänder han huvudet mot en och kollar lite frågande. Varje gång.  
 
kattgos5
Min älskling Kerstin då. Hon fick flytta hit när hon var ca ett halvt år. Eftersom hon inte får bo i min lägenhet (why oh why?). Men för henne passar det bra. Hon får vara ute så mycket hon vill. Plus att hon blir omhändertagen av de andra katterna och lär sig då om livet. Dock är hon fortfarande livrädd för allt. Dammsugare, bilar, vinden och så vidare. 
 
kattgos6
På ett vis är det nog bra att hon är rädd för då klarar hon sig och gömmer sig för det som är farligt också. Men uj vad jag längtar efter henne när vi inte ses. Min älskade bebis.  
 
kattgos7
Då är det mysigt att få komma hemhem för att få lite kattgos. För jag skulle inte klara mig utan kattgos. Det är bland det bästa jag vet. 
 
 
Tjingeling! 
 
 
Translation: Cat cuddle at my childhood home. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

katter är bäst<3

Svar: Ja, katter är verkligen bäst!
Elsa Maria

2015-04-17 @ 12:14:54
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Jess

Så mysigt inlägg! Älskar att få läsa om katter och hur de är som personer, så kul :)

Svar: Ja katter är det bästa som finns. Och älskar deras personligheter. Ingen är den andre lik. Så fint!
Elsa Maria

2015-04-19 @ 11:58:59
URL: http://jesskarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0