Paris, c'est tout

 
 
montmartre1
 
Dags för del två i min och Olivers Paris-resa. Tänkt att tiden går så fort. Det är redan mer än en månad sen vi vandrade längs gatorna i en av världens vackraste städer. Den tredje dagen började med frukost (crêpes, vad annars?) och sen en promenad längs Seine. 
 
montmartre2
 
montmartre3
 
montmartre4
 
Vi letade oss fram mot Champs-Élysées och hittade denna vackra, prunkande lilla vrå vid Petite Palais. 
 
montmartre5
 
Jag tyckte att jag matchade in ganska bra i de höstiga tonerna.
 
montmartre6
 
montmartre7
 
montmartre8
 
Av en slump lyckades vi hitta Ladurée och bestämde oss för att köpa varsin Macaron. Nomnom!
 
montmartre9
 
Sen fortsatte vi dagen mot Montmartre och Sacré-Cœur.
 
montmartre10
 
montmartre11
 
montmartre12
 
Upp för höjderna mot toppen och den här utsikten! Här kan man bo minsann! 
 
montmartre13
 
montmartre14
 
Och såhär nöjd var jag över att vara i Paris. Det var 17 grader och en kunde gå helt utan jacka. Hade precis nyfärgat hår, så numera är jag lite mindre rosa och lite mer brunett.  
 
montmartre15
 
Vackra Sacré-Cœur!
 
montmartre16
 
Min fina bae!
 
montmartre17
 
Såklart någon måste showa. En superduktig fotbollsfantast som kickade och rullade bollen utan att tappa den hur länge som helst. 
 
montmartre18
 
Efter att ha vilat lite vandrade vi vidare i solen och hittade ett härligt litet bageri som sålde pizzabullar som vi smaskade i oss i en trappa med varsin Cola i handen. 
 
montmartre19
 
montmartre20
 
Lite längre söderut i Montmartre hittade vi Moulin Rouge såklart. Mys att äntligen ha sett det. Men visst hade en velat gå på en show. 
 
Efter denna dag orkade vi inte så mycket utan vilade hemma med pizza och film (Amélie från Montmartre of course). Mer bilder på den återstående tiden kommer en annan dag. 
 
Denna kärlekens stad. Tänk vad det betyder mycket nu, efter allt som hänt, att få vara en del av denna fantastiska stad. Vad jag har varit förkrossad men samtidigt tacksam. Det kunde varit vi. Men nu blev det inte så. Så därför vill jag dela mina minnen med er. 
 
Au revoir!
 
 
 
 
Translation: Me an my bae's trip to Paris, part two. 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad fint ni verkar ha haft det! (snyggaste paret dessutom) kram

2015-12-15 @ 11:51:08
URL: http://emliarnia.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Så jäkla fint! Det kan kanske vara så att jag bokat en Paris-resa i julklapp till min kille (:D <3 !!!!!) så jag suger åt mig av alla Paris-tips jag kan hitta även om vi inte åker förrän i vår! Om du har fler tips på lager så hit me :D :D

2015-12-15 @ 15:06:00
URL: http://bympv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0