Återbruk, inspiration

  
Temat för månadens Monthly Makers är återbruk och det är nog det temat som jag är mest peppad på. Älskar att göra om saker och se vad man kan göra av något som är trasigt eller gammalt. Jag letar gärna på loppis eller second hand efter små pinaler som jag kan pyssla ihop till något fint. Just nu inspirerars jag av Elisabeth Dunker.
 
 
 
Och jag inspireras även av spetsar över lag. Det är det bästa pysslet tycker jag. Alla bilder är från min pinterest map Do it. Just do it. Gå in och kika för mer inspo till månadens Monthly Makers. 
 
 
 
Har även jag pysslat lite på temat återbruk innan. Bland annat detta:
 
En ljusslinga med gamla lampskärmar som jag samlade på i ca ett år innan jag hade tillräckligt många. 
 
julpyssel2
 
julpyssel5
Jag har även gjort snöflingor och snöglober till jul. Så himla roligt att återanvända saker. 
 
Vad inspireras ni av till detta tema?
 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: My inspiration for this months Monthly Makers

Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Ljusslingan kan var bland de finaste jag sett!

Svar: Men åh! Tack snälla! Det är så himla lätt och så fint på samma gång. Bara börja spara på skärmar nu ;)
Elsa Maria

2015-02-18 @ 18:53:14
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Carolina

åh vilket underbart inlägg, grytlapparna på väggen var ljuvliga!

Svar: Ja visst är de underbara. En skulle lätt vilja ha ett gäng. Det får bli nästa projekt :)
Elsa Maria

2015-03-26 @ 23:44:38
URL: http://acarolinas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0