Frågor och svar

 
Dags för lite frågor och svar. Om ni vill ställa fler frågor går det bra att göra det i kommentarsfältet till detta inlägg. Vi kör tre frågor idag tänkte jag. 
 
unicorn7
 
frukost2
 
Dagens2
 
  
Den första frågan är från Ellen och hon undrar det här:
Jag undrar hur en dag ser ut för dig, både en typisk vardag och en helgdag! Kan du berätta lite om det? Kram!
 
 
Klart jag kan det! Vi börjar med en vardag. Jag har väldigt svårt att komma upp på morgonen och vaknar ofta i panik eftersom jag ständigt försover mig. Stressar på mig kläder och äter en snabb frukost om jag hinner. En typisk grej för mig är att sminka mig på tunnelbanan på väg till skolan. Försöker hinna så mycket som möjligt på morgonen men sparar ofta mascaran till tågfärden. Brukar annars sitta och plugga på tåget om jag har tid. Eller äta något om jag inte hunnit innan. Om jag har föreläsningar försöker jag lyssna samtidigt som jag fixar med diverse saker. Kan ibland redigera bilder eller blogga i skolan. Oftast efter skolan åker jag hem och vilar samt kollar på serier. Eller så fotar jag något. Kanske tar jag en fika eller så åker jag och dansar lindy hop. Ibland är jag bara hemma och tar det lugnt. Kryper ner i sängen och vilar eller pluggar. 
 
En helgdag händer det oftast lite mer. Försöker att hitta på saker och göra något roligt av mina lediga dagar. Försöker fota en del till bloggen och är ute på äventyr. Jag jobbar vissa helger så då är det nästan som en vardag. Brukar försöka att ta mer tid på mornarna på helgerna. Frukost eller brunch i sängen är ett slående inslag. Försöker att ta tid för frukost för helger eftersom jag tycker att det är det bästa målet på dagen. Pannkakor, smoothies eller scones är favoriter. Bjuder gärna hem vänner på brunch och myser gärna på helgdagarna. Det blir en del dans också. Och en och annan fest. Men det beror helt på. Har jag mycket plugg blir det ofta att jag får sitta på helgerna också. 
 
Hoppas du kände att du fick ett vettigt svar! Kram
 
 
pinkdress3
 
dresslove20s18
 
 
Mikaela undrar det här:
Hur kom det sig att du blev intresserad av vintage? :)
 
 
Jag tror att det hela började när jag var liten och kollade på Sound of Music. Kollade på den jämt. Flera gånger i veckan. Var förälskad i alla klänningar och hade kjol och klänning för det mesta. Tror nog att det var lite i det det började. Har under mitt liv letat mig fram i olika stilar. Hade en 60- och 70-tals period när jag helst gick runt i mammas gamla kläder och lyssnade på Beatles eller Simon & Garfunkel. Efter gymnasiet hade jag lite klädkris och såg väl ut som alla andra vid den tiden. En blandning mellan Monki och Gina Tricot. Klänningar har dock alltid funnits med. När jag sedan började jobba i en klädbutik för ca 4 år sen blev det ännu mer klänningar i min garderob och jag upptäckte att det mesta jag köpte Second hand passade mig ännu bättre än de moderna modellerna. På något vis utmynnade detta i att jag började leta efter de perfekta modellerna i olika butiker och kände att nej, det är bara gamla klänningar som sitter bra. Jag har även tyckt att det är en rolig sak med hår och frisyrer och började mer och mer experimentera med olika vintagefrisyrer för att lite matcha min nyfunna kärlek till äldre modeller av kläder. På något vis växte intresset mer och mer och jag insåg att det var det här jag vekrligen gillade och ville ha på mig. Under de senaste åren har detta även blivit mer och mer en miljöfråga då jag tycker att vi idag konsumerar så himla mycket. Varför då inte ta vara på det som redan finns?
 
Mitt intresse har växt fram över tid och det har från att bara vara en kärlek till klänningar blivit att mer framhäva min figur och det jag gillar med min kropp. Och vidare mot att tycka bättre om materialet och kvalitén från förr samt att tänka mer miljösmart när jag handlar. Svarar jag på din fråga, Mikaela?
 
 
Bloppis22
 
 
 
 
 
Fredrika frågade mig det här:
Va fint det med din folkiskompis som du börjat hänga med nu. Folkis är ju himla världsbäst! Vad var det du läste när du gick?
 
 
Jag har läst tre år på folkhögskola. Den första i Jönköping för ca sju år sen. Då läste jag musik med inriktning ledarskap. Men den jag läste senast var för fem-fyra år sen då jag läste musik på Betel Folkhögskola här i Stockholm. Första året var en allmän musikutbildning som är som en typisk estetisk linje för gymnasier fast då utan grundämnen. Jag läste bland annat musikteori, ensemble, dirigering, sång, piano och gitarr. Det var ett fint år och en bra grundutbildning inom musik. Andra året var lite liknande det första men mer individuellt inriktad då jag jobbade mycket med min egen musik. Jag tyckte väldigt mycket om att få hålla på med något jag tycker om. Musik är ju bland det bästa som finns. 
 
 
 
Hoppas ni är nöjda med svaren. Vill ni ställa fler frågor är det bara som sagt att skriva dem i kommentarsfältet. 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: Questions and Answers. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Bra svar! :) Kul med så utförliga svar! Visste inte att du höll på musik, finns det något man kan lyssna på någonstans?

Svar: Kul att du tycker det! Jo men det gör jag :). Ja, det finns nog lite på Soundcloud minsann. Sök på ElsaLisa Larson så dyker jag upp :)
Elsa Maria

2015-02-26 @ 20:05:01
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alltså du är verkligen så himla fin! Så vacker, elegant! Vet inte om man kan ha en bloggcrush men kan inte annat än förundras över hur vacker du är.

Svar: Tack! Alltid fint att få sådana kommentarer :)
Elsa Maria

2015-02-27 @ 06:59:31
Postat av: Ellen Lindberg

Känner absolut att jag fick ett bra svar, tack! :)

Svar: Kul! Vad roligt att du känner så :)
Elsa Maria

2015-03-01 @ 15:45:34
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0