5 filmtips en måndag.

 
Sorry för det lilla uppehållet. Jag har gjort klart en deadline i skolan och sen tappade jag orken och behövde vila. Men nu så. Nu tar vi nya tag och satsar på våren 2015!
 
Har den senaste tiden kikat på en hel del filmer. Fem av dem fastnade lite extra i mitt hjärta. Tänkte att ni kanske också ville ta del av dem. Vissa är mer nya än andra så några har ni säkert hunnit se. 
 
 
What if 
 
 
What if handlar om Wallace som precis hoppat av sina läkrastudier och gjort slut med sin flickvän för att hon var otrogen. Han går på en fest hos sin kompis och möter där Shantry som han direkt klickar med. Problemet är att hon har pojkvän. Kan de då bara vara vänner? Jag tycker det är en väldigt fin berättelse om hur kärlek kan vara. Tänk om. 
 
 
Her 
 
 
Her handlar om Theodore som lever i en nära framtid då datorerna mer och mer har tagit över världen. Han köper ett nytt datasystem som han kan prata med. Hon heter Samantha. De klickar på direkten och detta utvecklas till en relation. Men hur kan en ha en relation till sin dator? Det är en väldigt komplex kärlekshistoria men jag blev så berörd när jag såg den. Har ni inte sett den så måste ni se denna! Bums!
 
 
Boyhood
 
 
Boyhood är en film om en pojkes uppväxt. Mason växer upp med skilda föräldrar och en får följa honom från 6 års ålder tills han är 17-18 och se hur hans liv och hans relation till sina föräldrar utvecklas. Det är en sjukt fin film som känns som ingen annan film. Det känns mer verkligt och på riktigt på något sätt. Se den! Lova!
 
 
About time 
 
 
Tim får av sin pappa reda på att alla män i deras familj kan resa i tiden. Inte för att göra stordåd utan bara kunna ändra på små små saker. Om han skulle ändra någor större kan det få stora konsekvenser. Tim bestämmer sig för att använda denna gåva till att hitta sin stora kärlek. Trailern berättar tyvärr inte det viktiga i storyn men om ni ser den så märker ni att den är ganska gullig. 
 
 
The secret life of Walter Mitty 
 
 
Jag bestämde mig häromdagen att kolla på The secret life of Walter Mitty. Det jag fastnade för först var den snygga filmningen och musiken men plotten är väldigt söt. Walter Mitty är en man som dagdrömmer väldigt ofta. Och gärna om en kvinna på hans jobb som han varit intresserad av ett tag. Men när ett negativ till en bild förvinner på hans jobb så måste han lägga allt åt sidan för att hitta detta negativ och fotografen som tagit bilden. För just denna bild ska vara på Life Magazines sista cover. Så vad gör han? Jo, han beger sig på en galen resa runt om i världen för att få tag i fotografen. 
 
 
 
Hoppas ni fick lite inspiration till att kika på dessa. Det kan behövas i detta grå januari. Imorgon börjar en ny kurs så då blir det inte lika mycket film för mig. 
 
Tjing!
 
 
Translation: Five movies I've seen lately.

Kommentarer
Postat av: När Annie fotograferar i Kalifornien

Åh, den What If verkade sjukt kul!!

Av nyfikenhet... varför tyckte du om Boyhood? Visst känns den verklig, den följer ju ändå samma familjemedlemmar under många år. Men ska jag vara ärlig blev jag deprimerad av den. Fick en känsla av hopplöshet och meningslöshet, den där scenen i köket berörde mig djupt i slutet. Vad såg du i den...? :-)

Svar: Jag gillade Boyhood för att det kändes just verklig och ärlig. Det är ju faktiskt inte alltid som på film kan jag känna i många andra filmer och då är det bra som ett alternativ. Jag kan förstå att du kände hopplösheten men samtidigt känner jag att jag känner igen mig så i det han är med om. Hur uppväxten är, vad en har för relation till de runt omkring och hur en utvecklas som person. Köksscenen är verkligen berörande och jag tror att det som gör att jag förstår den scenen är för att jag känner igen det hos min egen mamma som också kände sig övergiven när jag flyttade hemifrån. På något vis tycker jag ändå att filmen inger hopp om framtiden. Att det bara kan bli bättre, vad en än är med om! :)
Elsa Maria

2015-01-20 @ 04:22:56
URL: http://narannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0