5-listan

 

Jag tycker väldigt mycket om listor. Listor är så himla bra. Här kommer en lista som jag snott från Flora som i sin tur snott den från Elsa. Listan om fem saker. Gånger tolv. Och så lite sommarbilder på det. 

 


5 saker jag brukar säga

– Liksom
– Damn you!
– Saru?!
– Lovely!
– "It's so fluffy I'm gonna die!!"

 

 

katten3

 

 

5 saker jag brukar tänka

– Usch vad jag är trött.  
– Jag saknar Kerstin. 
– Jag vet inte vad jag ska ta på mig!!!!!
– Yeah, det här är jag verkligen bra på. 
– Hoppas ingen ser mig nu.

 

 

5 saker jag brukar drömma om nätterna

– Att jag föder barn
– Att jag kissar på mig (But why?!)
– Att jag är arg på någon i min närhet. Framförallt min familj. 
– Sex
– Att jag dör eller någon annan i min närhet dör. 

  

 

 
rosendal14 
emmaklaragbg8

 

 

5 saker väldigt få personer vet om mig

– Jag somnar ofta när jag kommer hem från skolan. 
– Finns det något att pilla på så gör jag det; naglar, näsan, sårskorpor, läppar, öron eller hårbotten. 
– Jag går på en medicin mot depression. 
– Jag har inte varit i ett förhållande på nästan 9 år. Och då höll det en månad. 
– När jag var liten gav jag bort en present till en kompis men lånade tillbaka den och låtsades som att jag inte hade lånat den för att jag hellre ville ha den själv. Skäms lite fortfarande. 

 

 

5 saker jag älskar att göra

– Dricka bubbel och äta jordgubbar tillsammans med vänner. 
– Picknicka en sommardag. Gärna vid vattnet.  
– Dansa Lindy hop eller att sjunga. Gör båda typ jämt. 
– Att vandra hem en sommarnatt genom Stockholm och känna in doften och ljuden. 
– Gå promenader och hitta katter att hälsa på och klappa. 

 

 

picknicknancy2
 

picknicknancy3

 

 

5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut

– Dansa i London med Nancy (vilket jag ska om cirka en månad!)
– Att jag ska hitta den perfekta lägenheten till mig och Kerstin.
– Att jag ska börja frilansa som journalist, fotograf och dekoratör.
– Att jag ska få en bra praktikplats. 
– Att jag ska få musicera mer.  

 

 

5 saker jag beställer utomlands

– Pannkakor eller crêpes! Alltid. 
– Vin eller bubbel!
– Drinkar.
– Brunch!!
– Pasta eller det som är vegetariskt på menyn. 

 

 

gotland5
 

gotland3

 

 

5 saker jag saknar i min garderob

– Ett par svarta byxor. 
– Pennkjolar. 
– En perfekt 40-talsklänning att ha till vardags. 
– Ett par ordentliga vinterskor. 
– Bra basplagg att ha varje dag. 

 

 

emmaklaragbg5
 

antik3

 

herrang11

 

 

5 saker som doftar underbart

– Sommarregn
– Doften av den personen man tycker extra mycket om. 
– Nyrena lakan
– Choklad!
– Doften av min mammas parfym. Eller min vän Annas. Underbart. 

 

 

sugarhillsthlm7
 

bikeintweed26

 

  

 

5 saker jag vill bli bättre på

– Cykla! (så fruktansvärt dålig på det)
– Att illustrera och teckna. 
– Att skriva mer skönlitterärt. 
– Att ta hand om mig själv. Äta och sova som jag ska. 
– Jag vill alltid bli bättre på att dansa. 

 

 

5 saker jag skrattar åt

– Mina vänner. Så himla fina. 
– Roliga youtube-klipp. Gärna med djur.
– Pappa-skämt (ibland, det beror på vem som säger dem)
– Jag kan skratta på väldigt olämpliga ställen. När någon ramlar och slår sig eller när en inte får skratta (typ när någon är ledsen eller så)
– How I met your mother eller andra liknande komedi-serier. 

 

 

blomgren4life9
 

gotland14

 

midsommar20

 

 

5 saker som gör mig till mig

– Att jag kan vara både tyst och tillbakadragen men också vara väldigt social och uttåtriktad. 
– Att jag vill ta reda på mer och lära mig mer om livet och det som är viktigt och vill prata om det som är tabu. 
– Att jag egentligen inte bryr mig om hur andra tycker att jag ser ut eller är.
– Att jag tar mig igenom jobbiga situationer utan att riktigt förstå att jag gör det.  
– Att jag är en extra känslig människa som ofta fångar upp andras känslor och kan anpassa mig efter det. 

 

 

Tjing!

 

 

Translation: The list of five. Times twelve.

 


Kommentarer
Postat av: Emma

Fin du är! Tycker allt att vi får ta en fika snart <3

Svar: Det tycker jag också! Nästa vecka kanske? <3
Elsa Maria

2015-01-27 @ 15:31:46
URL: http://diaryofmissem.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0