Bland glimmande kristaller och gnistrande frost.

 
I mitt underbara paradis på landet. När snön ligger vit och täcker det allra gråaste i vardagen. Då är det som allra bäst tycker jag. Det visar sin allra finaste sida. Under jullovet fick jag besök från två av mina kära vänner från storstaden och jag ville visa dem mitt paradis. 
 
vinterslanten1
Det var till och med frost på dörrarna.  
 
vinterslanten2
Hela trädgården låg täckt av vit pudersnö. Var helt salig över att det äntligen kommit snö. 
 
vinterslanten3
Mathilda och Dahlia tyckte också att det var superfint.  
 
vinterslanten4
Mitt älskade barndomshem.  
 
vinterslanten5
Solen reflekterades i snön och fick ögonen att kisa som bara den.  
 
vinterslanten6
Finaste flickorna som kom och hälsade på! Kärlek till er! 
 
vinterslanten7
 
vinterslanten8
Gården som jag vuxit upp på kallas Slanten. Bara för att den ligger i en slänt.  
 
vinterslanten9
Här är hela gården. Min pappas familj har bott just här i flera generationer. Ganska häftigt att ha det kvar i familjen. Så mycket historia och så mycket minnen.  
 
vinterslanten10
 
vinterslanten11
Vi gick en sväng och hittade till den lilla bron där jag brukade bada när jag var liten. I den lilla ån som flyter där under. I ån kan man även fånga kräftor på höstkanten.  
 
vinterslanten12
Sen gick vi ännu en bit och hamnade här. På en av mina favoritplatser. Skogen vid sidan av mitt hus som är så magisk och där jag spenderat många dagar när jag var liten för att plocka blommor och bara få andas in den bästa lantisluften. 
 
vinterslanten13
 
vinterslanten14
 
vinterslanten15
 
vinterslanten16
I brist på täckbyxor (det var nämligen runt -20 grader) fick jag pälsa på mig desto mer annat. Ett par lager stickade tjocktröjor och extra raggsockar. Och så kappan från Old Touch och min nya halsduk som jag fick i julklapp. Vantarna har jag hittat på Sivletto.  
 
vinterslanten17
Sen gick vi genom skogen till den magiska gläntan. Min absoluta favoritplats. Det finns en fantastisk ek med grenar som sträcker sig långt långt. Just i denna glänta har det funnits en idrottplats när min pappa var liten. Numer hänger det mest harar och råddjur här. Och det är just här som man på vårkanten hittar de allra flesta blåsippor som tittar fram under löven.  
 
vinterslanten18
Vi gick runt skogen på utsidan med fälten vid sidan av på vägen tillbaka mot huset. Vi var något frusna.  
 
vinterslanten19
Tillbaka till trädgården vandrade vi för att sedan vänta in några av mina gymnasievänner som kom på besök. Innan mörkret föll på eftermiddagen hann vi ut för en pulkatur i den lilla slänten. Rosiga om kinderna gick vi in och njöt av varm choklad med minimarshmallows. Det var en sån där riktig vinterdag. En sån man minns med glädje och värme i kroppen. Mitt paradis, Slanten.  
 
 
 
Translation: Two classmates came to visit me at my parents house on the winter holiday. We went for a walk in the frozen landscape and I showed them my favorite places. 

Kommentarer
Postat av: Anna J

Vilka härliga foton! Vintern kan vara väldigt fin, håller med om det. Det är kul att återvända hem till barndomshemmet och när man tar sig en tur i omgivningen så minns man varenda träd, sten, bäck och vad man lekte där - härliga minnen är det iaf. Ha en fin dag!

Svar: Ja det är något speciellt över det att komma hem till barndomshemmet. Och tack! :)
Elsa Maria

2015-01-10 @ 11:07:52
Postat av: Lisen

Jag vill också hälsa på någon gång! Saknar dig! Inte lätt att ses på jullov när alla åker hem-hem! :(

Svar: Åh! Jaaa! Du är så välkommen så! Jag saknar dig också! Så tråkigt att man inte hinner ses. Jag får ta en tripp till Lund i vår! Puss!
Elsa Maria

2015-01-10 @ 20:02:56
URL: http://www.absolutlisen.se
Postat av: Anonym

Ja det måste du göra! Och tack för julkortet!!! Så himla fint! Vi får vår post i samma brevlåda som en massa andra personer så det hittades inte förrän idag!

2015-01-11 @ 11:48:07
Postat av: Lisen

Det verkar som om min kommentar postades anonym! Men det var från mig i alla fall hehe!

Svar: Jag förstod det! Bra att det kom fram i alla fall :). Stor kram
Elsa Maria

2015-01-11 @ 11:49:13
URL: http://absolutlisen.se
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Vackert

Svar: Tack!
Elsa Maria

2015-01-11 @ 18:03:00
URL: http://ninnzan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0