Bloppis: 50-talsdrömmar

 
 
Vi fortsätter min bloppis här på bloggen. Köp för allt i världen! Jag har flera plagg kvar både här och här. I detta inlägg kommer två av mina favoriter i garderoben. Men jag känner att de behöver ett nytt hem. Just nu passar de inte hos mig och då vill jag gärna att någon annan tar hand om dem och ger dem liv. Som jag skrivit tidigare är det först till kvarn som gäller!
 
 
 
bloppis17
bloppis18
 
Vi börjar med denna 50-talsmodell. Tyg och mönster är vintage men klänningen är nyuppsydd. Jag har haft den i min ägo i två år och dansat så mycket jag bara kan i den. Men just nu är den helt enkelt för stor för mig och jag måste ha bälte. Klänningen är i mycket gott skick. Bältet ingår inte. 
Storlek: På lappen står det M. Men jag har sytt in den i rygg och byst vilket gör att den numer sitter som en större S. Självklart går det att sprätta upp sömmarna jag sytt för att den ska passa som en M. 
Midjemått: ca 74 cm. 
Byst: ca 84 cm.
Pris: 280 kr plus frakt.
Betalning och frakt görs upp mellan mig och den som köper via mail.
Vid intresse, maila mig på elsalisalarson(at)gmail.com och märk mailet med "Prickig klänning".
 
 
 
bloppis19
bloppis20
bloppis21
 
Vi fortsätter med denna dröm. Har egentligen ganska nyligen köpt den men har känt att jag inte trivs i den. Älskar färgen men det är helt enkelt inte jag som ska ha den. En orginal 50-tal med stor krage och knappar hela vägen. Har sytt dit en tryckknapp vid bysten. Klänningen är i mycket gott skick. 
Storlek: XS-S/36
Midjemått: 68 cm. 
Byst: ca 86 cm.
Pris: 320 kr plus frakt.
Betalning och frakt görs upp mellan mig och den som köper via mail.
Vid intresse, maila mig på elsalisalarson(at)gmail.com och märk mailet med "Vinröd 50-tal".
 
UPPDATERING: SÅLD!
 
Tjing!
 
 
 
 
Translation: More dresses in my blog fair. 

Kommentarer
Postat av: Matilda

wow vilken fantastiskt fin blogg! älskar din header! :)

Svar: Åh! Tack snälla! Vad kul att du gillar den! Och jag tycker också väldigt mycket om min header ;).. <3
Elsa Maria

2015-01-28 @ 22:56:25
URL: http://emmamatildahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0