En lördagslista.


Snodde en lördagslista från Emelie

 

nordiska3

 

Hur mår du?

Jag mår bra. Trött som attan.

 


Vad önskar du just nu?

Att jag ska orka med skolan och inte behöva gå runt och vara så trött hela tiden. Och så vill jag fortsätta blogga så som jag gjort den senaste tiden. Superkul! Och självklart vill jag bli bättre på att ta mig tiden att pyssla och vara kreativ.

 


Vad har du ätit idag?
Bananpannkakor!

 

 

johanna2

 

 

Vad ska du göra imorrn?

Jag tänkte sova länge och sen pyssla, äta lunch med en kompis och fika med en annan = bra dag!

 

Och ikväll?

Jag ska på en fest som har tema guld!


Vem saknar du?
Min katt såklart! Och mamma. Men jag ska åka hemhem på torsdag!

 

katten8

 

 

Senaste köp?

Köpte lite kläder till ikväll i guldigt tema. Visar upp lite senare.


Vad skrattade du senast åt?
Minns knappt. Men jag skrattade igår när jag fikade med mina vänner Lisen och Sofia.

 


Vad grät du senast åt?
Kan ha varit sist jag var hos min terapeut. Eller så var det till en film. Brukar ständigt gråta till sorgliga filmer.


Vem sov du senast med?
Hemligt.

 

autumncolors4

 

Vad läser du just nu?
Emma av Jane Austen och Egenmäktigt förfarande av Lena Andersson. Ja, jag har fastnat i två böcker samtidigt.

 

Senast sedda film?
Kan har varit The Secret Life of Walter Mitty.

 

Vilken svordom använder du mest?
Jag brukar inte svära särskilt mycket. Men blir jag riktigt riktigt arg kan det slinka ur ett "fan" eller ett "helvete". Men usch så fula de är när en skriver dem.

 

Vem var den senaste som ringde dig?
Mamma!!

 

 

macaron8

 


Senast 3 inkomna sms?

Mamma: Ok. Gött!
Nanna: Ville bara säga det så du inte kände dig stressad.
Emma: Jag har skickat pengar till dig via Swish. 
 

 

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?

Till mamma: Bra tror jag. Får veta nästa vecka!

 

 

highwayone28

 

 

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin, Mango och Kiwi. Och jordgubbar om det räknas?

 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Vet knappt. Men kanske har någon sagt Audrey Hepburn någon gång. Eller typ Ingrid Michaelson har en persn sagt.

 

Vad är du rädd för?
Många saker. Att vara ensam och övergiven är en av mina rädslor.

 

Blir du lätt svartsjuk?
Det beror på. Försöker att inte bli det.

 

Din favoritkaraktär ur en serie?
Jag tycker om Lily i How I met your mother. Sådär galen som jag kan känna igen mig i.

 

 

valborg2

 

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?

Jag och Mathilda skickade roliga dekaler till varandra och skrev att det var synd att vi inte hinner ses idag.

 

Vilket språk hade du velat lära dig?

Franska! Som den frankofil jag är. Men jag kommer inte ihåg ett jota från skolan (läste i fyra år).

 

Vart vill du åka just nu?
Jag skulle vilja resa till USA snart igen men jag ska till London om cirka en månad. Längtar så!

 

 

Puss!

 

 

Translation: A Saturday list. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0