Monthly Makers: Papper!

 
Jag är, som den tidsoptimist jag är, alltid ute i sista stund (40 minuter kvar av den 25:e). Men nu äntligen hann jag fixa till bilderna som jag tog på månadens tema till Monthly Makers. Temat är ju, som jag skrev häromdagen, papper och jag har pysslat ihop något som är väldigt typiskt mig. Och sen har jag lite svårt för att bara bestämma mig för en sak. Så det fick helt enkelt bli lite fler små saker och en stor. Ska vi kika?
 
 
monthlymakerspapper1
 
Jag började lite smått med origami. Blev så inspirerad av Up The Wooden Hills att jag var tvungen att prova att göra lite olika figurer. Plus att jag köpte ett jättefint papperset häromdagen från Panduro på rean som jag var tvungen att leka med. Hittade även en bård som låg och skräpade. Älskar att ta det jag har hemma!
 
monthlymakerspapper2
 
monthlymakerspapper3
 
monthlymakerspapper4
 


Fortsatte sedan mitt skapande med att göra min egen anteckningsbok! Har ju provat på det innan (läs om det här) men då sydde jag för hand vilket helt förstörde mina fingrar. Inte att rekommendera med andra ord. Så jag tänkte att denna gång skulle jag använda symaskinen. Pappret på omslaget är från Rifle Paper. Så himla fint. Vill göra massor med böcker nu! Det blev lite snett och vint men det är det som är charmen tycker jag.


Alla som vill får hänga på i detta projekt. Ju fler desto bättre! Månadens värd är Emelie och det är i hennes inlägg som en postar sitt eget inlägg om månadens alster. Det är inte försent att hänga på. Nästa tema kommer den 10:e februari. Och är ni med via instagram är det #monthlymakers som är hashtagen.

 

Ser så fram emot att få se vad ni hittar på!


Tjing och godnatt!

 

 


Translation: This months creative project. Paper! I made a notebook for the project Monthly Makers . Come on and join the circus!

 

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Jättefina ju! Både boken och figurerna. Kul att sy boken i symaskin och inte för hand, ser himla bra ut med så täta stygn! Själv gjorde jag ju bara 4 stycken stora liksom, som jag dessutom täckte över, haha. Älskar mönstret på pappret!

Svar: Tack snälla! Vad gullig du är! Ja det var roligt att prova att göra på ett annat sätt. Men ditt blev ju superfint också med mönstret och allt! <3
Elsa Maria

2015-01-26 @ 00:02:17
URL: http://herbariumet.blogg.se
Postat av: Mikaela

Fantastiskt papper på boken! Jag vill ha den!!! Origamiskapelserna var jättefina också, men boken!!

Svar: Åh! Vad kul att du gillade den! Om du vill får du självklart köpa den! För en billig peng såklart ;). Men alltså, ditt verk är ju helt underbart! <3
Elsa Maria

2015-01-26 @ 00:05:34
URL: http://bympv.blogg.se
Postat av: Alicia

Åh, men Elsa! Underbar anteckningsbok! Jag tycker verkligen om pappret, och så smart att bara sy rakt genom ryggen - det har jag inte tänkt på innan! Känns det som att det finns någon risk att pappret blir svagt och går isär i sömmen? En får väl ställa maskinen på största möjliga stygnlängd också. Nä, nu har du satt igång idéer här. Detta ska jag prova!

Svar: Tack! Visst är det fantastiskt papper! Jag tror inte att det ska vara något problem. Jag googlade lite om det innan jag sydde. Hade inte jättelång stygnslängd och tyckte att det funkade ändå :). Så ja! Prova!
Elsa Maria

2015-01-26 @ 00:37:43
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Sandra Lundin

Så himla fint, Elsa! Älskar rifle paper och vill ha allt med deras mönster här hemma. Skulle bara skriva ner de bästa tankarna i den där boken. Så fint!

Svar: Tack Sandra!! Men visst vill man? Älskar Rifle! Klart du skulle ;). Säg till om du vill ha en så gör jag en till dig!
Elsa Maria

2015-01-26 @ 08:02:04
URL: http://atilio.blogg.se/
Postat av: Amanda Jonsson

Nae, vad snyggt! Måste också testa göra en bok någon gång mvh världens största anteckningsbok-galning. Eller nåt.
Förresten! Jag hittade in till din blogg för bara en liten stund sedan - jag har följt dig på Instagram länge - men jädrans vad bra du är och vilka fina inlägg du gör. Älskar dina kläder och frisyrer. Tänkte mest säga det och hej hej, från en ny följare som ser fram emot att läsa mer av dig. Kram!

Svar: Tack! Ja det måste du prova. Det är superkul!

Men alltså! Så himla fint! Blir så glad att du gillar det jag gör och är. Välkommen hit! Kramar!
Elsa Maria

2015-02-10 @ 22:52:28
URL: http://ajonssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0