Vintagebloppisen, den.

 
Två veckor. Det tog två veckor att samla mig, vila mig och ta en paus. Paus från bloggandet och allt annat. C-uppsatsen blev klar och den drog jag till Brighton och London med min mamma. Behövde bara ta en liten paus från bloggen. Det blev ofrivilligt först men sen var det mest bara skönt att slippa tänka på det. Men nu, nu är jag tillbaka. Och jag har massor med saker att berätta och visa er. Först och främst så kikar vi på vad som hände för nästan exakt två veckor sen. Då det var Vintagebloppis i Grillska huset i Gamla stan. Häng med!
 
 
vintagebloppis1
 
vintagebloppis2
I vanlig ordning (andra året i rad) delade jag och Johanna bord. Den här sköna bönan är helt makalöst vacker och världens snällaste. Så himla glad att jag fått lära känna henne. 
 
vintagebloppis3
 
vintagebloppis4
Ungefär såhär såg det ut vid vårt bord. En salig blandning mellan gammalt och nytt, kläder och pryler, för stora och små.  
 
vintagebloppis5
Såhär såg jag ut dagen till ära. Klädd i en peachdröm från Radio Days i London samt matchande hår. Så knas att både jag och Johanna klippt exakt likadan lugg samma vecka, dagarna efter varandra. Great minds think alike. 
 
vintagebloppis6
I Grillska huset fanns två rum som vi säljare stod i. I det rummet jag stod i fanns alla fantastiska bloggare. I bild kan vi skymta Annika, Karoline och Emma bland andra. 
 
vintagebloppis7
Den här pärlan alltså. Så himla fin som stannade kvar längre för min skull och hjälpte mig plocka ihop. Gulle! 
 
vintagebloppis8
Ett tag var hela salen full med folk. Ett kaos. Men ett bra sådant.  
 
vintagebloppis9
Mitt emot mig och Johanna satt Flora och Frida.  
 
vintagebloppis10
Bredvid oss hade vi vackraste Lisen. Som jag har saknat henne det senaste året. Så fint att vi kan ses lite oftare nu när det är sommar.  
 
vintagebloppis11
I den andra salen stod Elsa Billgren samt affärer som Old Touch och Stadsmissionen. I elsas hörna hade jag pyntat med vimplar. Egentligen var vimplarna lite överallt och oj, vilket jobb det var att få upp dem kan jag lova. Fick ingen bild på Elsa tyvärr då hon stod och pratade med fina kunder när jag gick förbi men jag hörde att hon sålde slut på allt innan dagen var slut. Heja! 
 
vintagebloppis12
I andra änden stod Stadsmissionen. De hade mängder med fina prylar och pinaler. Hann inte kika så mycket dock eftersom jag var tvungen att kila tillbaka till mitt bord. 
 
Men vilken fin dag det var ändå. Hoppas så att ni som kom hade trevligt och hittade något ni tyckte om. Hoppas vi ses igen nästa år! 
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: The Vintage Fair I helped plan in pictures. 

Kommentarer
Postat av: beata

vilken jäkla bloggträff!

2015-06-17 @ 10:15:17
URL: http://radarmagazine.se/beata/
Postat av: Sandra Lundin

(ingen press men...) saknar din närvaro här :**

Svar: Jag med! Så himla fint att du saknat närvaron. Försöker peppa mig. Ser fram emot att ses nu i september så kanske en blir lite mer pepp!! Kram
Elsa Maria

2015-06-23 @ 08:35:10
URL: http://atilio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0