London part three

 
 
Sista dagen i London spenderades på egen hand. Nancy hade skola. Så jag fick utforska London så gott jag kunde. Började dagen med att sova väldigt länge. Sen for jag till Waterloo och en butik som heter Radio Days på Lower Marsh. Så himla bra butik och så himla trevlig ägare. Jag hittade två klänningar som föll mig i smaken. Helt underbara. Ska visa någon dag. Lovar! 
 
bricklane1
Efter Waterloo tog jag metron till Shoreditch och gatan Brick Lane. Utforskade second hand-utbudet (vilket var väldigt stort) men jag hade inte råd med mer eftersom jag handlat dyrt på Radio Days.  
 
bricklane2
Gick mest runt och blev mer förälskad i London.  
 
bricklane3
 
bricklane4
Hittade roliga och fina street arts vilket är en väldigt vanlig syn i Shoreditch. Det är lite av ett hipster-ställe och det hänger många svenskar här vill jag lova (Kan jämföras med till exempel Williamsburg i New York eller Haight-Ashbury i San Francisco).  
 
bricklane5
Den här shoppen rockade faktiskt. Det fanns mycket fint men eftersom pengarna var slut var det bara att kika som gällde.  
 
bricklane6
 
bricklane7
Åt sedan Fish n' Chips (igen!) på ett härligt ställe med 50-talstema. Jukeboxen gick på högvarv och alla som jobbade hade matchande outfits. Detta gjorde att jag dock blev lite sen (plus tåget tillbaka till Nancy). Så allt slutade med att jag missade mitt flyg (tåget till flygplatsen var också försenat). Men det, det är en helt annan historia.
 
Kan bara konstatera att jag är helt förälskad i London och om jag kunde så skulle jag flytta dit på momangen. Fick även komplimangen på vägen hem att jag pratade som en riktig London-bo av två infödda britter. Så kul! Sa att jag kollat för mycket på Downton Abbey (vilket jag kanske har ^^). Kommer i vilket fall att åka tillbaka. Och det är snart.
 
Puss!
 
 
 
 
Translation: Part three in my trip to London. Loved it from start till end and will definitely come back. Went to Waterloo and Shoreditch this lovely monday. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

tycker så mycket om brick lane bookshop och deras klassiker för 2.50 pund stycket. <3

Svar: Åh, ja så himla bra grej. Hann inte in i butiken men får åka tillbaka. Snart. <3
Elsa Maria

2015-04-11 @ 17:44:40
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0