En höstlista

 

Som ni kanske märkt har mitt Monthly Makers-bidrag uteblivit denna månad. Jag får kanske kalla det brist på inspiration och mycket att göra i skolan. Gjorde något men kände att det inte var något som jag ville visa för det blev så snabbt gjort och jag vill hellre att det jag gör ska vara inspirerande för er som läser. Så, nya tag. Vi satsar på oktober istället. Men för er som är intresserade finns nu samlingsinlägget för denna månad uppe hos Mikaela. Så himla fina grejer som alla gjort. Jag är så stolt. 

 

Jag sitter egentligen med en hemtenta just nu men det går sådär om jag ska vara ärlig. Min lägenhet har aldig varit så ren (klassiker när en skriver hemtenta) och jag drar mig för att göra det jag måste. Plus att den ska vara inne ikväll. Lite smått panik men jag är en mästare på att prokrastinera. Tänkte i alla fall att vi kör en liten höstlista som jag lånat från Agnes

 

 

Vad är det bästa med hösten?

Den friska och krispiga luften och alla färger. 

 

Vad har du för höstplaner?

Jag ska försöka klara av att plugga samt träffa Oliver så mycket som möjligt. Föhoppningsvis blir det en tur till Paris också. 

 autumncolors4

 

slanten6

 

 

 

Vad kommer du fota i höst?
Lite outfits, löv och fina ställen jag besöker. 

 

Vad kommer du dricka?
Te, kaffe och vin.

 

Vad har du på dig på hösten?
Allt från tjocka halsdukar, fina kappor och pennkjolar till tjocktröjor och mjukiskläder. Allt i ton av vinrött, plommonlila och senapsgult. Och så lite rosa såklart. 

 

Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Jag hade precis kommit hem från Kalifornien och åkte Bike in Tweed samt jobbade med lite artiklar i skolan. 

 

Dagens2

 sanfrancisco3

 

bikeintweed16

 

 

Vad händer i ditt liv just nu?
Jag skriver hemtenta och hoppas att jag tar mig igenom denna lite stressiga period för att få slappna av lite. Ska hälsa på Oliver i Lund i helgen. 

 

Vad tittar du på?
Jag tittar just nu på How I met your mother igen men kikar även på Bonde söker fru och Tro, hopp och kärlek. Ser dock fram emot nya och sista säsongen av Downton Abbey

 

Vad lyssnar du på?
Beyoncé när jag pluggar, mycket Sufjan Stevens och Beirut. Och lite nyare som Zara Larssons Never forget you samt Höru mig bae. 

 

slanten2

 

 
 
 
Mina tre bästa hösttips till mig själv:

* Låt inte melankolin ta överhand.

* Njut av färger och sol. 

* Drick mycket te och läs en bra bok.

 

Hur spenderar ni hösten?

 

 
 
 
Ett litet PS: Ni har väl inte glömt bort Blogghjälpen? Idag är sista dagen att vara med och skänka pengar i vår insamling, som du hittar här.
 

SMA:s GE 100 BLOGGHJÄLPEN till 72672 för att ge 100 kr. Du kan för all del byta ut beloppet mot ett annat, högre, t.ex. GE 300 BLOGGHJÄLPEN.

 

Pengarna går oavkortat till UNHCR – FN:s flyktingorgan. Slut på PS.

 
 
 
Tjing!
 
 
Translation: A list about autumn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0