Mitt år av skapande

 
En liten recap av vad jag skapat i år. Vilket år ändå! Och vad mycket en hunnit med. Nu hoppas vi på ett härligt skaparår under 2016. 
 
monthlymakerspapper2
 
I januari skapade jag en anteckningsbok av papper från Rifle som jag sydde ihop på symaskinen. Plus lite annat pappersarigami. 
 
aterbruk5monthly
 
I februari skapade jag en lampa av spets och sockerlag. Numer hänger den i mitt vardagsrum och kastar vackra skuggor på väggarna. 
 
monthlylera4
 
monthlylera7
 
I mars var temat lera i Monthly Makers och jag gjorde olika sorters halsband i Cernit-lera. 
 
tandstickor10
 
I april dekorerade jag tändsticksaskar med tapeter, tejp och papper.
 
magi2
 
Jag började maj med att göra denna tavla med Harry Potter-tema i korstygn.  
 
magi4
 
magi13
 
magi17
 
magi18
 
magi19
 
Kunde denna månad inte sluta skapa så det slutade med att jag nästan startade en smyckesfabrik med magi-tema. Metalltråd till rignar och halsband. Mitt absoluta favorittema under detta år. 
 
monthlyjuni5
 
I juni skapade jag en tygväska i libertymönstrat tyg som jag sedan använde hela sommaren.
 
monthlyrymden2
 
I juli gjorde jag denna rymd-tavla med citat från Den svenska björnstammens låt Långsamt. 
 
monthlytyg2
 
I augusti gjorde jag en drömfångare av en spetsduk och vackra band. 
 
monthlyoktober2
 
monthlyoktober7
 
I oktober virkade jag ett litet krypin till min katt Kerstin. Och hon älskar det!
 
monthlynov1
 
monthlynov2
 
I november skapade jag med spets (mitt bästa material). Först en lampa av en gammal skärm samt en loppisfyndad gardin och sen två ljuslyktor som stelnades med sockerlag. 
 
monthlyjul10
 
monthlykola12
 
I december hade vi adventskalender och jag gjorde julgranskulor och lakritskola. 
 
monthlyglas3
 
Sista temat för Monthly Makers var glas. Det blev tillslut ett halsband i prismor som jag använde på nyår.
 
Vad har ni skapat under 2015? Vill så gärna se! Och jag hoppas ni är taggade för 2016 för att vara med och skapa med oss i Monthly Makers.
 
Puss! 
 
 
 
Translation: My creations this year. 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

åhhh vad du är kreativ <3 om jag var ens 10% sådär påhittig skulle jag vara glad :D

Svar: Det är bara att börja skapa!
Elsa Maria

2016-01-02 @ 18:38:17
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Så mycket fina grejer Elsa! Älskar my little pony halsbanden och alla magiska smycken i din smyckesfabrik!

Svar: Tack fina du!
Elsa Maria

2016-01-02 @ 19:26:57
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så mycket fint du hunnit med att göra! Nu när jag "lärt känna" dig lite känns allt du skapat så typiskt dig :) Superfint!

Svar: Haha, visst är det typiskt mig alltihop. Det känns samma med allt du skapar också!
Elsa Maria

2016-01-02 @ 20:54:48
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Stina - Stinastillvaro.se

Alltså jag älskar "always"-halsbandet - så himla vackert.

Svar: Tack! Det blev väldigt bra tycker jag med :)
Elsa Maria

2016-01-04 @ 18:46:27
URL: http://stinastillvaro.se
Postat av: - M A R I A E L I S A B E T H - MILLIONWISHES.SE -

Oj vad mycket fina grejor! Vad inspirerande! :)
Hoppas innerligt att 2016 blir ett riktigt kreativt år för mig också! :) Det är ju som balsam för själen att skapa.

Svar: Det är ju det! Önskar också på ett riktigt skaparår!
Elsa Maria

2016-01-04 @ 20:44:10
URL: http://millionwishes.se
Postat av: Ruth | HungryHeart.se

Alltså herre gud vad fina saker du gjort! Jag älskar prick varenda en av dem! Och vad roligt att du också gillar att vika origami!!

Svar: Tack vad du är fin!
Elsa Maria

2016-01-04 @ 21:20:48
URL: http://www.hungryheart.se
Postat av: Denise

wow så många fantastiskt fina och inspirerande saker! speciellt allt med harry potter-tema, helt galet härligt

Svar: Tack! Ja, jag gick lite bananas med Harry Potter temat ;)
Elsa Maria

2016-01-13 @ 18:55:56
URL: http://evadotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0