Monthly Makers: Ord & bokstäver

 
Denna månads tema är ett av mina favoritteman under året som gått. Men trots det hann/orkade jag inte göra de tusen olika idéerna jag hade. På grund av flytt, ny stad och nytt jobb har bloggen legat lite på is den senaste tiden. Och det har varit bra då jag behövt fokusera på mitt "vardagliga" liv. Men vill komma igång med bloggandet och allt vad det innebär och tänkte att Monthly Makers var en bra start.
 
Temat denna månad är Bokstäver & ord och jag valde till slut att göra en egen print med ett citat från Veronica Maggios låt Hela huset som hon sjunger tillsammans med Håkan Hellström. 
 
Monthlymakers_ord5
 
När jag fyllde för nästan exakt ett år sen fick jag en fancy penna av min vän Anna, som jag lärt känns genom dansen. En riktig kalligrafipenna var det jag fick i min hand. Men har under det senaste året knappt använt den alls. Så tänkte att det var dags nu. 
 
Monthlymakers_ord6
 
Citatet "Blundar tills jag skymtar lyckan" är en rad som fastnat hos mig och blivit ett av mina favoritcitat. Hade tänkt brodera det från början men blev ganska nöjd så som det blev nu. 
  
Monthlymakers_ord7
 
Runt om citatet ritade jag en krans. Hittade så mycket fint på Pinterest som jag blev inspirerad av. Men det var galet svårt att skriva med en kalligrafipenna när en inte gjort det så mycket innan. Provade lite olika typsnitt innan jag bestämde mig för att damma av min skrivstil (vet inte hur skolorna gör nu för tiden, men på min tid hade vi övningar i skrivstil). Fick öva som tusan och tror minsann att jag använde hälften av alla vita papper jag hade.
 
Monthlymakers_ord8
 
Det blev i alla fall något. Och allt detta övande med kalligrafipennan fick mig att bli pepp på att lära mig andra och fler typsnitt och olika sätt att skriva på för att skapa egna och personliga prints och tavlor. 
 
 
 
 
För er som inte vet vad Monthly Makers är:
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I september är temat bokstäver och ord och Stina är värd. Kommentera hennes inlägg med länk till ditt eget bidrag, senast den 28/9 för att vara del av sammanställningen! Genom att göra det godkänner du att vi återpublicerar din bild i relevanta sammanhang i våra bloggar och mediekanaler - självklart med hänvisning till ditt eget inlägg.

 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna María, Annica, Beata, BeatriceJessica, Mikaela, RuthSandra, StinaWilda och jag! Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
 
 
 
Translation: This months creation in Monthly Makers. A print with a quote from a song I like. Close my eyes until i see the happiness.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Åh så fint Elsa! Fin andemening, fint skrivet och fint illustrerat! Tycker verkligen om den på samma gång sparsmakade och detaljerade kransen. Och slutsvängen på n:et. Fint!!

2016-09-21 @ 07:27:14
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/
Postat av: Mikaela

Superfint! Gillar verkligen låten och gillar verkligen den raden! Tror inte att man lär sig skrivstil längre, vilket är trist! Vi hade hela skrivböcker bara fyllda med det haha. Det är ju så fint!

2016-09-21 @ 15:02:07
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Linnéa Elisabeth

Tycker att detta blev helt fantastiskt fint! Enkelt behöver inte betyda sämre, och i detta fallet blev jag allt lite kär!! Jag har en förmåga att over-do saker, vilket gör att jag kan tycka enkla typsnitt och blomrankor kräver en hel del skicklighet!

2016-09-21 @ 15:29:19
URL: http://linneaelisabeth.blo.gg/
Postat av: Silje

For eit fint sitat som blir framheva av ei nydeleg skrift! Blomane rundt gjer det heile komplett ^^

2016-09-22 @ 13:17:45
URL: http://siljehusmor.blogspot.no
Postat av: Wilda

Jättevackert citat och otroligt fint skrivet. Jag minns skrivstilen i skolan och har lekt mer med det sedan jag började med min Bullet Journal, så kul känsla. Det här kändes verkligen fint, luftigt och som ett bra ledord i det nya livet du skapar nu <3

2016-09-23 @ 21:08:35
URL: http://reaktionista.se
Postat av: Maria Ho

Jättefint! Det är ett av mina favoritcitat också! Hela texten är så himla bra förresten, "Finns inget jag behöver som är nån annanstans" är också så bra :).

2016-09-26 @ 15:29:31
URL: http://meningsbyggnad.wordpress.com
Postat av: Ellen Lindberg

Superfint ju!

2016-09-26 @ 17:02:32
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Janina

Verkligen jättefint och gillar verkligen din handstil! Jag skulle själva gärna ha en liknande på väggen. Hojta till om du vill göra och sälja! Återigen, otroligt fint!!

2016-09-26 @ 19:05:11
Postat av: Anki

Jag tycker det blev fint! Härligt med skrivstil, det lärde jag mig också i skolan och jag älskade att skriva med det.

2016-10-01 @ 09:15:50
URL: http://litevirkning.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0