Destination Gotland.

Min dator, som jag snart ska göra mig av med, har bestämt sig för att inte vilja ladda upp bilder på min blogg. Därför kan jag inte lägga upp alla inlägg jag vill. Ibland vill den, ibland inte. I alla fall så åker jag idag till Gotland. Ska bli så skönt att få komma iväg och bara vila upp sig litegrann. Så, vi ses när vi ses!

(Hade tänkt lägga upp en bild från sist jag var på Gotland, för tolv år sen, men datorn ville inte så..)

var tog du vägen? och hur fint är det inte?

Ja, det undrar jag också. Har varit lite less på att skriva den senaste tiden. Ingen inspiration alls. Hoppas kunna ändra på det snart. Tänkte visa vad jag gjort den senaste tiden, min lilla Göteborgstripp och min toktorsdag som jag hade förra veckan. Men just nu får det vara och ber att få återkomma imorgon.

För något fint att titta på, kika in på Volang-Lindas blogginlägg om Emma Blocks illustrationer. Såå fina! Lite kär nästan.

Gothenburg, be nice to me.

Hej hallå! En liten uppdatering från semestern. Befinner mig i Göteborg hos min vän Anna. Har knappt hunnit göra något för jag blev så trött när jag insåg att jag hade semester. Men mysigt är det att vara någon annanstans än hemma. Idag har jag varit på Hönö en sväng och imorgon ska jag träffa en barndomsvän och en folkhögskolevän. Vi bokade precis en biljett till Way Out West på fredag så det ska jag också hinna med. Det blir nog fina dagar.

En bild från förra året när vi hoppade på Donsö.

Och hittade björnbär.

Nu ska jag försöka krypa till kojs för imorgon börjar ännu en big big big day!

the last pieces of the American dream.

Äntligen kommer här de sista insta-bilderna från NY. Sådär två månader försent. Sorry. Men snart kanske jag har nåt bättre att blogga om. Nu återstår bara lördag, söndag och måndag kvar. Enjoy!

Jag, Emelie och Samuel skulle ut på äventyr och åkte ner till hamnen vid Battery Park.

Det fanns en man som när vi sa att vi var från Sverige spelade ABBA-låtar och så den fantastiska vyn över Manhattan från båten.

Och där var hon. Gudinnan.

Hello sailors sa jag och log mitt strålande tandköttsleende.

Emelie och Samuel var fina.

Jag hittade en text på svenska när vi kom fram till museumet på Elllis Island.

Lite delar av museumet. Spännande att tänka att mina släktingar kanske rest via det här stället.

Jag tar en bild på mig själv medan jag väntar på guiden som ska berätta allt.

En guidad tur där jag fick lära mig lite om immigrationen och en del i amerikas histioria.

Lite svensk packning som jag hittade.

En svensk familj.

På kvällen åkte vi till Williamsburg och åt på restaurang. Jag var duktig med pinnarna. Sen gick vi till ett uteställe i närheten innan vi begav oss hemåt.

På söndagen begav vi oss till Brooklyn för gudstjänst med gospel. Och så en fika på det med Elin och Hanna!

Sen åkte vi upp till Harlem och mötte upp lite fler folk för att gå till Red Rooster. Svenske mästerkocken Marcus Samuelssons restaurang.

Jag delade bord med Hanna, Elin, Denise och Emelie.

Jag beställde in Mac & Green och sen kom underhållningen på nära håll.

Emelie och Hanna försökte bli bra på kort och Halls halstabletter ger lite extra peptalk i tillvaron.

Måndag. Den sista morgonen i NY. Jag, Samuel, Emelie och Hanna gick till världens mysigaste brunch-ställe som heter Alice's Tea Cup.

Det var helt fantastiska koppar och vi beställde in två kannor te.

På tekannorna satt det en katt.

Det var ju Alice i Underlandet-tema så det fanns tavlor överallt med bilder från boken.

Hanna och sen den fantastiska frukosten. Eftersom det var sista dagen slog jag på stort och beställde in granola med frukt och yoghurt, en scone och crêpes med nutella och banan. Helt fantastiskt!

Som sagt, en helt fantastisk frukost på alla sätt och vis.

Efter brunchen gick vi till ett litet mysigt café i närheten där de andra beställde in kaffe. Jag var så mätt att jag inte fick ner något mer.

Sen följde Emelie mig till t-banan och jag tog mig till flygplatsen. Fick en muffin till frukost på flyget och åt resterna av godiset och en kaffe i Bryssel. Det var lite jobbigt att åka därifrån.

När jag kom hem var jag helt slut och ville typ sova hela dagen.

Det var allt mina vänner och nu kan det bli lite annat här igen.