Tillbakablick 2012, del 3, New York och lite andra tokigheter

Tänkte kanske fortsätta på min tillbakablick från förra året. Den stannade av lite kan man säga. Då var det dags för maj år 2012. Det var en riktigt spännande månad. Lite då allt hände. Och drömmar blev till verklighet. Alla bilder är tagna från instagram där jag heter elsalisalarson, som vanligt. Vi kollar in:
 
Maj
 
 
 
I maj hittade jag en bakelse till klänning, gick till Kungsträdgården med Elin och tittade på körsbärsblommorna, var kattvakt, hade konstiga godisvanor, var trött, gick till Frisören, såg Stockholm från dess bästa sida, åt frukost i sängen, hade kundklubbskväll på jobbet med dans och allt, gjorde mig fin, åt smoothie med färska jordgubbar, simmade, köpte nya stövlar, packade en resväska, packade ner mitt liv i lådor och gjorde ett skyltfönster på jobbet.
 
Sen for jag till New York. Och det såg ut såhär:
 
Mötte upp Emelie när jag landat och vi tog en tur i Central Park.
 
Tummen upp för Chinatown tycker Jakob. 
 
Vi hittade också Little Italy.
 
Träffade så fina människor där. Vi var ett helt gäng från Sverige där samtidigt. 
 
Vi gick till MoMa en dag och på kvällen gick vi förbi Washington Square Park. 
 
Jag hängde mest med Emelie och Samuel som jag bodde hos. En kväll gick vi på en klubb som låg i en källarlokal på äkta 20-tals vis fick vi drinkar i kaffekoppar. 
 
En dag åkte vi till Coney Island. Från tunnelbanan såg man skylinen och Brooklynbron. 
 
Jag gick förbi Times Square och mötte jakob för bio, Wes Anderson såklart.
 
Hello Sailor och en tur till Harlem. 
 
En heldag i Central Park med grymma musiker och jordgubbar doppade i yoghurt. 
 
Upp i Rockerfeller Center för att titta på tiny Empire State och resten av New York.
 
Hittade en väg från en sång och gick på Brooklynbron. 
 
Brooklyn från sin fina sida. 
 
I Williamsburg finns ett svenskt konditori där man får gratis kaffe om man kan 10 ABBA låtar. Och så hittade jag en ekorre. 
 
Williamsburg by night och Greenwich Village by day. 
 
Lite utomhusteater i Central park och en Rooftop-bar får avsluta maj månad. 
 
Som sagt, mycket som hände under maj. Är så glad att jag tog steget och reste till en av de bästa städerna jag vet. Vi får se när nästa tillbakablick lyckas infinna sig ;). 
 
Tjingeling!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Tummen upp sweetypie!

2013-04-11 @ 22:32:42
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com
Postat av: En blommig tekopp

Herre min jesö villken fantastiskt fin header du har kvinna! (Och blogg med såklart!) Här ska det kikas in mer! Kram

Svar: Åh tack! Det är min vän som gjort den. Men visst är den underbar? Älskar den jag med :).. Ja, kom gärna igen! Kramkram
Elsa Maria

2013-04-12 @ 10:36:28
URL: http://www.enblommigtekopp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0