Lucka 13: Berätta om ett minne från din uppväxt.

 
 
 
Så var det luciadagen och dags för lucka tretton i Emilys "Berätta om"-kalender. Berätta om ett minne från din uppväxt.
 
 
 
 
Svårt att bara ta ett minne men kan berätta om några tillfällen som var vanligt förekommande. Det börjar egentligen med en alldeles speciell garderob. Ingången var genom min brors rum och i den garderoben som var en walk in closet fanns allt man kunde tänka sig. Dels hade mamma och pappa kläder där men där fanns även en låda med kläder att klä ut sig i, vilket vi gjorde ofta. Och så fanns det en massa leksaker så som lego eller så och en massa massa gosedjur. Plus en hel del stora och små kuddar från en gammal soffa som mamma och pappa haft. I den garderoben hände magiska saker. Där lekte jag ofta med mina vänner och vi klädde ut oss och lekte bland alla gömmor. Ibland var garderoben en husbil där min vän Lydia körde och jag fixade motorn. Ibland var det bara ett gömställe undan hemska tanter, så som tant Agatha (påhittad såklart). Ofta lekte jag och min bror där. Det är två år mellan oss och vi följdes åt ganska ofta i det vi gjorde och lekte en hel del när det inte fanns någon annan man kunde leka med. Vi kunde bygga lego på hans rum till exempel, och kanske bygga en koja i hans säng. Och i garderoben la vi alla gosedjur och kuddar i en hög längst in och valde varsin sida av garderobsväggarna för att se hur långt vi kunde gräva och om vi kunde gräva så långt så att vi möttes på mitten längst in. Vi grävde alltså ut alla sjur och kuddar och kastade upp dem högst upp i högen. Och så in igen i sin lilla gång för att gräva vidare. Ibland rasade allt såklart och man satt fast bland alla mjuka djur. Kommer faktiskt inte ihåg om vi någonsin lyckades att nå varandra där längst in, eftersom det alltid rasade. Detta var i alla fall en vanligt förekommande lek hos oss. Och vi skrattade och hjälpte varandra att gräva på våra olika sidor. Efteråt när man väl kommit ut stod håret åt alla håll och man såg nästan ut som ett litet troll. Det var i alla fall en rolig tid, när garderoben var så magisk som bara en garderob kan vara. Tror nästan att alla mina vänner som jag umgicks med under min uppväxt någon gång har befunnit sig i den garderoben. Den bästa garderoben som finns. 
 
 

Nästa:

14. Berätta om din stil för ett år sedan.

 

Sedan:

15. Berätta om din favoritmaträtt.

16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

 
 
 
Translation: Part thirteen in the Christmas calender by Emily. A memory from your childhood. A magical closet with a lot of things in it. There you can be what you want and you can play what you want. Play that it is a caravanette or hide from evil old ladies. The best thing was when me and my brother lay all cuddly toys and pillows in there in a mess and tried to dig it out and meet in the middle far in. It was a magical closet. The best closet. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johannas Retro

Så söta bilder! Allid skoj att kolla tillbaka på när man va liten :)

Ha en fortsatt fin tredje advent! Kram, Johanna

Svar: Åh, tack! Ja visst är det? Detsamma, kära du. Fast då menar jag fjärde advent idag :) kram
Elsa Maria

2013-12-15 @ 19:50:31
URL: http://johannasretro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0