Lucka 19: Berätta om ett foto som berör dig.

 
 
Dags för lucka nitton i Emilys julkalender. Berätta om ett foto som berör dig. 
 
 
Det finns såklart många foton som berör mig och det här är ett av dem. Det är en fotograf vid namn Helena Blomqvist som tagit bilden och hon har byggt upp djuren själv. Var på utställning på Fotografiska för något år sen då hon ställde ut sin samling. Däribland fanns den här bilden med. Den är så vacker och så tragisk på samma gång. Särskilt eftersom jag i just den perioden då jag var där inte mådda så bra själsligt och kände mig oftast som ett litet barn som sökte efter svar. Det blev på något sätt så tydligt när jag såg dessa bilder på barn och djur i en blandning mellan barndom och ett försök till att vara vuxna. Som om deras trasiga hjärtan längtar efter att få fyllas med kärlek och trygghet. Har gått och tänkt på dessa bilder ganska länge så det var det första jag kom att tänka på när detta tema kom. Det är på något vis trasigheten och den längtan man kan känns när jag ser på den här bilden. Har tagit bilden från min Pinterest
 
 
 
 
Translation: Part nineteen in the christmas calendar by Emily. A picture that touches you. This one by Helena Blomqvist. It's so tragic and beatuiful at the same time and you see those tiny broken hearts who longs for love and security.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0