Lucka 22: Berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv.

 
 
 
Så var det lucka tjugotvå i Emilys julkalender. Berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv. 
 
 
 
 
Det finns mycket som jag gillar med mig. Vissa dagar kommer jag på det lättare medan andra glömmer jag det totalt. Men jag tycker verkligen om hur jag ser ut. Det har tagit ganska många år för mig att acceptera det (tyvärr) eftersom jag under barndomen blev mobbad för just hur jag såg ut. Jag tänker, varför bara räkna upp en grej man tycker om, jag vill räkna upp flera. Först och främst har jag alltid gillat mina ögon. De är stora, grönblågrå och jag har självböjda långa ögonfransar (har aldrig använt en ögonfransböjare i hela mitt liv). Det var de som jag alltid sa när jag skulle säga något fint med mig. Mina ögon, eller mina ögonfransar. Sen gillar jag min midja som går in sådär så att det passar i de flesta klänningar från de årtal jag gillar. Mitt hår kan vara jättefint när jag har en bra hårdag och det faller som jag vill. Mitt leende tycker jag verkligen om. Det är det jag har haft mest komplex för eftersom jag tidigare har haft tandställning, överbett och alldeles för många tänder för min lilla mun. Tycker om min längd också. Jag är sådär precis lagom lång. Måste jag välja något blir det nog ögonen eller leendet. Särskilt de två tillsammans. Det är det vackraste, ett par leende ögon och en leende mun. 
 
 

8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

9. Berätta om din stil nära du var femton år.

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

11. Berätta om det fulaste du vet.

12. Berätta om musik som inspirerar dig.

13. Berätta om ett minne från din barndom.

14. Berätta om din stil för ett år sedan.

15. Berätta om din favoritmaträtt.

16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

17. Berätta om hur du skulle vilja se ut om du fick drömma.

18. Berätta om en ikonisk/historisk person som inspirerar dig.

19. Berätta om ett foto som berör dig.

20. Berätta om din student.

21. Berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.

 

Nästa:

23. Berätta om en gång när du kände dig ensam.

 

Sedan:

24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

 

 

Translation: Part twenty-two in Emily's Christmas calendar. What you think is most beautiful about yourself. A lot of things actually. Mostly my eyes I think, They are big and I have long eyelashes. But I like my waist aswell, and my mouth when I smile, I like my hair and my length. Am I just allowed to choose one I would say my eyes or the smile. Maybe a combination of both!

 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Heja Heja! Snygga varelse! Pöss sa jag!

2013-12-24 @ 01:36:56
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0