Lucka 8: Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

 
 
 
Dags för den åttonde luckan i Emilys "Berätta om"-julkalender. Berätta om ett klädesplagg du minns från din barndom. 
 
 
 
 
 
Klänningen med stort K. Fjärilsklänningen även kallad. Den var rosa och jag hade den jämt. Från början var den ganska lång men ju mer jag växte blev den kortare och kortare tills den blev som ett längre linne. Men inte stoppade det mig för att ha den. Om somrarna levde jag i den och lekte som en tok. Den följde med på semestrar, den rullade runt i gräset och det var nästan att jag ville sova med den. Den för med sig både glada och mindre glada minnen men det är den jag minns mest av alla mina barndomskläder. Det var en tid av mycket lek och stoj i hus och trädgård, det var också en tid av sjukdom då min mamma låg på sjukhus under en sommar, samma sommar som vi varit på Öland där den också var med. Jag minns pussel ovh spelkvällar i vardagsrummet och gosandet med de katter vi hade då, Brum och Tuff. Fjärilsklänningen, the one and only. 
 
 
Tjing!
 
 

Tidigare:

1. Berätta om din stil.

2. Berätta om vad du har på dig idag.

3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

6. Berätta om en person som inspirerar dig.

7. Berätta om en person som betytt mycket för dig.

 

Imorgon:

9. Berätta om din stil när du var 15 år.

 

Sedan:

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

11. Berätta om det fulaste du vet.

 
 
 
Translation: Part eight in Emily's Christmas calender. A garment you remember form your childhood. The pink dress with a big D. I called it the Butterflydress. I had it every day and all day for some years. Loved it. 

Kommentarer
Postat av: AnnaCarin

Åå, jag blir så glad! Det var min favoritklänning som liten också. Självklart följde den med även på våran ölandssemester, det var ju favoriten!

Svar: Nämen! Vad kul! Roligt att någon annan också hade den som favorit!
Elsa Maria

2013-12-09 @ 08:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0