Hos frisören blir man fin...

 
 
Igår styrde jag kosan till Frisören. Och då menar jag salongen Frisören där min frisör och vän Sarah jobbar. Det var helt klart dags för en klippning. Håret var nästan helt vitt i topparna och helt avslitet. Suck. 
 
Jag gav Sarah fria tyglar och det var sjukt läskigt men jag litar ju såklart på henne. Väldigt skönt att bli lite ompysslad i alla fall. Och jag blev nöjd.
 
Älskar stämningen på salongen med sitt rutiga golv, gamla plancher och sköna stolar. Efter en skön stund så drog jag kosan vidare men mer om det får ni se en annan dag. Och frisyren får ni också se en annan dag. Som sagt, en del kortare blev det. Är ni sugna på att se? 
 
 
 
Translation: Yesterday I went to my hairdresser Sarah to get spoiled. I let her do whatever she wanted with my hair. A bit scary but a lot of fun too. I love being at this place with that lovely floor and old pictures on the walls. After that I went for some other adventures but more about that another day. And the haircut I will show you soon. Do you want to see?

Kommentarer
Postat av: schneebremse

Självklart vill vi se mer! Framförallt hur resultatet vart, vart du nöjd själv?

En fråga, är det bara damfrisering eller är det även herrfrisering på den salongen?


Svar: Ska bli! Måste bara tvätta det först så det blir som jag vill ha det. Resultatet blev bra, lite ovant med kortare men jag är helt klart nöjd.
Det finns herrfrisering också. Jag klipper mig hos Sarah Wing så henne rekommenderar jag. Sen vet jag att det finns en annan bra herrfrisör som heter Barber & Books. Den kanske är snäppet vassare på herrfrisyrer men det är bara att prova och se vad du tycker :).
Elsa Maria

2013-11-27 @ 21:44:13
URL: http://schneebremse.wordpress.com
Postat av: Fröken H

Spännande! Självklart vill vi se resultatet :)

Svar: Ska bli!
Elsa Maria

2013-11-29 @ 10:21:33
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0