Årgångståg. Den andra delen.

 
Så var det dags för del två i detta underbara äventyr. Som jag berättade sist åkte vi ett gammalt tåg från Stockholm via Uppsala till Gävle för att gå på tågmuseum. Det var väl egentligen tågfärden som var det mysigaste. Det var en fin dag med fina vänner. Tacksam och glad för att ha dem! Så, vilka var då med?
 
Jo! Simon och Jessica såklart. Alltså, de där två! Det var på Simons initiativ som vi åkte iväg denna dag och det är vi glada för. 
 
Min vackra pärla och roomie, Caroline
 
Åke var ju också med. Han berättade små anekdoter hela resan om bland annat en fabrikörsslinka och en annan om en rå potatis. Mycket underhållande och en väldigt fin person!
 
Och så självklart sötnosen Lisen som hoppade på tåget i Uppsala! Äntligen var vi fulltaliga.
 
Simon och Jessica var fina i solen! 
 
Sen lämnade tåget Uppsala och vi for vidare mot vår destination. Jessica och Åke passade på att kittla Simon lite. Det blev nästan våldsamt men som tur var så lugnade det ner sig ganska snabbt. 
 
Själv var jag glad för att få åka tåg med dessa fina personer i mitt liv. Bilderna på mig har kära Carrå tagit.
 
Väl framme såg det ut såhär. Två stiliga karlar och fyra små tanter. Sen intog vi området, men bilder från det kommer i ett senare inlägg. 
 
Tjing!
 
 
Translation: The second part of the adventure on the old vintage train that took us from Stockholm to Gävle. It was a lovely day with my beautiful friends. So grateful to have them in my life! This is pictures from the journey up, more pictures from the museum is coming soon. 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Fabrikörsslinka, det låter intressant. Kan du berätta lite mer? ;)

Svar: Det får du fråga Åke om eller så vet du precis vad jag pratar om, din lilla slinka ;)
Elsa Maria

2013-10-17 @ 22:48:32
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0