New York: ett.

Äntligen har jag fått mina bilder från New York in på datorn. Så nu blir det en två månader sen updatering.

De första dagarna i New York. 



Mötte upp Jakob och Hanna andra dagen och vi hittade Chinatown och Little Italy. Tummen upp för det!



Vi hittade en jättemysig affär i East Village.



Jakob och Hanna gömde sig i affärerna.



På torsdagkvällen var jag, Emelie och Samuel på en italiensk resturang som också serverade glutenfritt.
Vi firade Samuels födelsedag!



Sen gick vi och lyssnade på jazz på Dizzy's Club Coca-Cola. Det var lärare från Julliard som spelade.



Fredag och dags för museumbesök.



En snygg Emelie kollar på Picasso.



The Iron-building. VI skulle möta upp Samuel vid Madison Square.



Mitt på torget hade man ställt upp stånd där man sålde olika sorters mat. Så vi valde och vrakade. Jag tog en toast men till efterrätt blev det crêpes!



Emelie köpte mangojuice. Mmmm..



Samuel var nöjd och glad efter sin glutenfria mexikanska rätt.



Sen gick vi Broadway ner till Washington Square. Där var det tydligen nån slags cykeltävling eller demonstration. Jag tyckte mest att bågen var romantisk. Vi avslutade sen kvällen på en 20-talsbar där de serverade drinkar i kaffekoppar.



Lördag och dags för lite Brooklyn Botanic Garden.



Naaw. De där två.



Äldre par som tittar på blommorna.



Jag framför rosorna.





Lite snap-shots på folket i parken. (Älskar att gubben på sista bilden skrattar åt min vän Emelie)







Resten av bilderna från parken.





Sen åkte vi ut till Coney Island. Jag tog mig faktiskt ett dopp i Atlanten. 


Mer bilder kommer snart.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0