Hösten, plättar, vintage och det där man aldrig pratar om.

Jag gillar egentligen hösten. Alla färgerna, löven och de sista varma solstrålarna. Men denna höst har jag liksom tagit ut allt i förskott. Jag tror att det är november redan och grämer mig redan nu att ljuset är borta. För jag fick ju egentligen ingen riktig sommar. Jag hoppas att jag kan njuta lite nu. För jag tycker ju om det. Egentligen.

Idag hittade jag ett färglatt träd (på tal om hösten). Och sen åkte jag hem till Fasica och vi lagade lunch.

Det blev potatisplättar. Mums. Och Fasica var finurlig och gömde sig bakom den vackra plätt-högen.

Åkte sen in till stan och tänkte handla något till mig för att jag ville unna mig något. Men så fick jag lite penga-ångest, ni vet, sånt som man helst inte pratar om. Kände mig kass och det blev inget köp alls. Så denna lilla pärla på bilden fick jag bli utan, trots att det var "min" storlek och den var så fin, så fin. 

För det är väl så att när man känner sig kass för pengarnas skull, ja då hjälper det ju inte att köpa något som man kanske annars gör för att muntra upp sig. Jag åkte helt enkelt hem och satte mig och tjöt till Downton Abbey. Sen bakade jag kakor och åt nästan upp halva satsen själv. Benjamin (som bor hos mig denna veckan) är en ängel och har nu muntrat upp mig med lite dans och förståelse. Ska nog strax försöka krypa till kojs.
 
 
Förresten, för er som är i Stockholm i helgen händer något roligt. Det är nämligen vintagemässa!! Det är första året jag går och det ska bli sååå spännande. Har tagit ledigt på lördag och har fått grattisbiljetter genom Vintageportalen a.k.a. Jessica Silversaga. Det vore ju så mys om vi sågs där. Tänkte själv frossa i alla gamla grejer och kanske hitta en klänning eller två, eller en jacka, vem vet. 
 
 
ElsaLisa Larson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0