När våren kom och jag pussade katter och dansade tills tårna blödde.

 
 
 
Jaha. Då var det dags att se den senaste veckan genom instagram. Heter elsalisalarson där också såklart. Har haft lite fullt upp i helgen så därav denna bloggtorka. Mer kommer imorgon. Men nu kikar vi in veckan som var: 
 
Hela veckan började med att den här lurvbollen flyttade in hos mig. I alla fall lite till låns. 
 
Det blev vårväder och jag tog på mig det somrigaste jag kunde hitta och kvistade in till stan. 
 
I stan köpte jag glass och njöt av solen. Dock ringde Radiotjänst och förstörde eftermiddagen. 
 
Man smälter ju lite om man säger så. Varje dag när jag kommer hem så ställer han sig på två ben och försöker klättre upp till mig. Han vill bara ha lite uppmärksamhet och lite kärlek. 
 
Var på Myrorna i Ropsten i torsdags och då fick den här följa med mig hem. Ett notblad på en foxtrot. Sjukt snygg tycker jag. Ett plus om jag kan spela den också, måste bara skaffa mig ett piano. 
 
I fredags kvistade jag runt hemma i de här mystofflorna som jag köpte på Vintagemässan. Lite som maskrosfröbollar. 
 
Åkte sedan in till Odenplan och fikade med Edvin på Ritorno. 
 
De hade massor kristallkronor. 
 
Och en jukebox som jag satt bredvid. Så mysigt. 
 
Fredagkväll är lika med Royal Jazz Joint på Södra Teatern. Så himla kul. Trångt för dans men vem bryr sig. Man dansar ändå och efteråt märker man alla blåmärken. Det blev en sen kväll men det var fantastiskt roligt!
 
Lördag och jobb. Jag fixade till lite i kassadisplayen. Fina somamrfärger som kommit nu! 
 
När jag kom hem från jobbet fick jag en blöt puss av Elliot. Det ser även ut som om jag har morrhår. Hade ju egentligen gjort mig fin för att... 
 
...jag skulle ju hit. Och hit menas med Stadshuset och Blå hallen. Där vankades det 20-talsband och lindy hop flash mob. Så himla kul! Och det var massor folk från min kurs där. 
 
Jag åkte dit tillsammans med dessa fina människor. Simon, Andreas och Jonna. Så kul att få hänga på. 
 
Såhär såg det ut utanför. Där spelades bland annat Carmen och allt lystes upp av lampor. Och när vi gick stod det jättemånga i kö för att få komma in. Det var ju Kulturnatten och det skulle fortsätta med event resten av kvällen också. 
 
En vy uppifrån i Blå hallen. Vi lämnade dock hela eventet efter detta och begav oss till Chicago för att fortsätta att stuffa loss. 
 
Söndag och vår i Stockholm. Mötte upp fina Carrå och tog en glass på Hötorget. Vi satt och tittade på människor och pratade om ditt och datt. Sen drog vi en runda på Hötorgsloppisen och det kom fram säkert tre-fyra stycken och frågade om vi var 40 eller 50-tal och att vi hade snygg stil osv. Bland annat var det Roffe Andersson som drog sina stories från en annan tid. Han berättade om sin mamma som Carrå tydligen var mycket lik och om sina resor till sjöss. Sen pratade vi säkerhet och om pojkar nuförtiden är snälla mot oss flickor. Mycket trevligt möte må jag säga. 
 
Vi njöt i alla fall av våren i fulla drag. Det hittades även några fynd som jag tänkte visa en annan dag. Vi traskade runt tills vi började frysa och åkte sen hem till Carrå för att få i oss lite mat. En finfin söndag med andra ord. 
 
Hur har ni haft det i veckan? 
Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0