Lucka 1: Berätta om din stil.

 
 
Första luckan i Emily Dahl's julkalender. Berätta om din stil. 
 
 
Min stil är nog en ganska typisk vintagestil med vippiga klänningar och kjolar med vidd, pasteller, blommor och indragen midja. Gillar mycket färg och mönster och blandar gärna gammalt med nyproducerat som faller mig i smaken. Inspireras av och använder oftast kläder med en blandning från 30-tal till tidigt 60-tal. Brukar sminka mig med den klassiska måsvingen och läppstift. Håret rullar jag upp med pincurls så att det blir lockigare än vanligt och sätter gärna några nålar i håret för att skapa snurror eller andra frisyrer. 
 
Resan till där jag är nu har nog alltid varit lite självklar. Jag har alltid älskat klänningar, ända sen jag sträcksåg Sound of music minst en gång per vecka när jag var barn. Jag ville alltid klä ut mig, gärna till starka kvinnor och prinsessor i sagornas värld. Har alltid gillat att ha en annorlunda stil och exprimenterade lite under gymnasiet i lite mer 60- och 70-talsstilar med mammas gamla garderob som inspiration. Efter gymnasiet blev det en ganska stor Monki-period med mycket stora t-shirts, leggings och klänningar. När jag sedan började jobba på Noa Noa började jag använda endast klänningar och mycket finare grejer till vardags. Då var klivet till vintage inte så långt. Jag har alltid älskat gamla grejer och gamla kläder så då blev det en sport att leta efter sin storlek bland alla second hander och vintagebutiker. På något vis har det alltid varit självklart att jag skulle hamna här, vägen har lett hit och det har växt fram mer och mer. Nu är jag fast och kan inte sluta. För har man en gång börjat att köpa gamla, hållbara och vackra kläder så finns det ingen återvändo. Min kropp är gjord för dessa kläder och jde är som gjorda för mig. Jag känner mig som mig själv när jag får uttrycka mig med klänningar och frisyrer. Jag har kommit hem. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Imorgon:
2. Berätta om vad du har på dig idag.

Sedan:
3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.
4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

 
Translation: The first part of Emily Dahl's Christmas calender. My style. I'm a typical vintage gal with a lot of dresses, colors, flowers and high waist. I like a lot of colors and patterns and I like to mix old with new things I like. I'm inspired by and often use clothing with a mix of 30's to early 60's. I usually do the classical make up with eyeliner and lipstick. The hair I roll up with pincurls so it becomes curlier than usual and maybe I put some needles in the hair to create pincurls or other hairstyles. 
 

Kommentarer
Postat av: Emma-Klara

Oh jag ryser så vacker är den mintgröna klänningen! den sitter som ett smäck på dig!

Svar: Åh! Tack fina du! Det är en av mina favoriter också.. <3
Elsa Maria

2013-12-02 @ 12:37:38
URL: http://theflowershop.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0