Lucka 11: Berätta om det fulaste du vet.

 
Ligger visst lite efter men här är i alla fall lucka elva i Emily Dahls julkalender. Berätta om det fulaste du vet. 
 
 
 
 
Något av det finaste jag vet är vänskap. Jag värderar det väldigt högt. Det är något speciellt för mig, något man inte ska förstöra i första taget. Men jag är rädd för ensamhet. Det är bland det värsta jag vet. Känslan av ensamhet i en värld som bara snurrar på. Eftersom jag inte gillar ensamhet och värdesätter vänskaper är en blandning av dessa, när folk beter sig på ett omoget och barnsligt sätt mot sina vänner, det fulaste jag vet. När någon inte är ärlig eller beter sig som om man fortfarande går i lekskolan. När man i ett sammanhang inte känner sig välkommen eller att folk vägrar släppa in en i gruppen. Det behöver faktiskt inte vara så svårt. Man behöver bara vara lite öppen och våga släppa in folk, inte fastna i gamla mönster utan bara vara och se till så att alla känner sig välkomna. Jag har varit i olika sammanhang genom åren och ofta stött på det här. Och även nu när man är vuxen så är det vanligare än man tror. Fick höra av en bekant att hennes vän blev mobbad på sitt jobb, utfryst och åsidosatt. Det är inte okej. Det är det fulaste jag vet. Vi är ju vuxna, ska vi inte bete oss som det också? Vi lever faktiskt bara en gång och då ska man väl se till att göra det bra och ta hand om varandra. 
 
 
 
 
Translation: Part eleven in the Christmas calender by Emily Dahl's. The ugliest thing you know. I lika friendship and don't like lonelyness. But the ugliest thing I know is when people is mean to eachother. When you behave childish and immature towards your friends. 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Håller med!

Svar: Skönt att vi är två!
Elsa Maria

2013-12-12 @ 22:02:27
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0