Lucka 21: Berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.

 
 
Del tjugotre i eminenta Emilys "Berätta om"-julkalender. Berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.
 
 
 
 
Mode kan vara så mycket. Allt från att skrivas om i tidningar, vad kändisar har på sig, vad som "är på modet" och så vidare. Mode är något under förändring hela tiden, något som ändras med tiden. Men det är också något som är återkommande. Många säger att mode är det som är det som är modernt just nu men jag tycker att eftersom vi alltid influeras av allting så är det något individuellt. Det jag tycker är mitt mode, kanske inte är ditt. Jag inspireras mycket av 40- och 50-talets mode och det är ju precis samma sak som om någon skulle influeras av det som står i dagens modemagasin. Vissa tycker säkert inte att jag klär mig modernt. Och nej, det håller jag med om, men behöver det vara modernt för att vara mode? Man kan väl få klä sig som man vill, där man känner sig hemma och det blir ens egna mode. Sen är det ju fantastiskt med alla designers som finns och hur knäppa och vackra saker de skapar. Men jag håller på att man ska finna sitt eget mode, det man själv inspireras av. Är det det man läser om i årets modemagasin vad som gäller till våren eller är det att man inspireras av modevågen i mitten av 1900-talet så ska det inte spela någon roll. Bara det är mode för dig. 
 
 
Bilderna är hämtade från min Pinterest
 
 

Nästa:

22. Berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv.

 

Sedan:

23 Berätta om en gång när du kände dig ensam.

24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

 

 

Translation: Part twenty-one in this years Christmas calendar by Emily Dahl. What fashion is to you. Many things I would say. It's always changing. But foremost it's something you want it to be. It's individual and you can choose to be inspired by all sorts of fashion. If it's a new fashion magazine or the fashion of the 40s and 50s. It doesn't matter. As long as it is your choise. 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka fina bilder!

Svar: Visst är de? Finns på pinterest :)
Elsa Maria

2013-12-23 @ 08:14:03
URL: http://retrolivetavlisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0