Instagramveckan. Födelsedag, kattgos, presenter, hår och Vintagefabrikenjobb.

 
 
Tänkte i vanlig ordning att vi kikar på vecknas instagramflöde. Mitt namn är som alltid elsalisalarson om man vill följa mig där.
 
Började veckan med måndagsgos och fortsatte tisdagen med att bli väckt av skönsång på morgonen. Det var min födelsedag. 
 
Dagen fortsatte med lyxfrulle och sen gjorde vi oss iordning för att åka på äventyr. 
 
Fick bland annat ett läppstift av mina pärlot Jessica och Carrå. Den sistnämnda fröken såg ut såhär dagen till ära. 
 
Själv såg jag ut såhär. Köpte en pappersdocka som föreställde Grace Kelly. 
 
Köpte också fina godisaskar. Sen var det fika på schemat med dessa sköna bönor. 
 
Dansade på kvällen och trodde att jag skulle stupa i sång direkt när jag kom hem. Men icke! Carrå hade gjort pannkakor! 
 
På Sturekatten hittade jag en kudde som såg ut som Kerstin. Fick sagen efter födelsedagen lite post med presenter. 
 
Vaknade på torsdagen av att Kerstin var gosig. Sen skulle jag plugga men det gick sådär. 
 
Sov med mina nya foamrollers. Vaknade av att Kerstin skulle visa hur lång hon hade blivit. 
 
Såhär såg jag ut före och efter utkamning. Konstigt att få kort hår men jag blev nöjd. 
 
Min pappa kom förbi och gav mig en födelsedagspresent från honom och mamma. En Kitchen Aid i mintgrönt! Precis vad jag ville ha.
 
Två damer på tunnelbanan på väg mot äventyr.
 
Det blev söndag och jag gästjobbade på bästa Vintagefabriken. 
 
Hittade mig själv på bild och skrev lite brev. 
 
Hittade sen en ekorre som egentligen var jag, eller? 
 
Det var min vecka. En väldigt fin sådan må jag säga. Vad har ni haft för er? 
 
 
 
Translation: My week through instagram. A birthday, some scoolwork, cuddling with Kerstin and some work at Vintagefabriken. A good week!
 

Kommentarer
Postat av: marty

Grattis i efterskott!
Fina bilder, som alltid. Och vilken härlig färg på köksmaskinen,älskar´t.

Tänkte bara höra vars du köpt hårrullarna/vilket märke det är? Blev riktigt tjusiga lockar.

Svar: Tack tack! Ja visst är köksmaskinen tipptopp? ;)
Jag har köpt dem på Sivletto här i Stockholm men de finns att beställa på deras hemsida också. Valde den näst största storleken till luggen och de näst minsta till övriga håret. Det håller som berget i flera dagar! Blir bara lite längre för varje dag. Det var riktigt roligt att prova något nytt.

Kram Elsa
Elsa Maria

2013-09-24 @ 07:46:42
Postat av: Rockabilly Pinup Blogg

Söta ni är! Grattis i efterskott fröken :)

Svar: Man tackar!
Elsa Maria

2013-10-03 @ 10:00:25
URL: http://rockabillypinupblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0