Stora bakardagen.

 
bakabaka
 
Idag har jag bakat. Och fikat. Och sen bakat igen. Jag är igång till att baka inför ett bröllop i helgen. Egentligen är det inte bara ett bröllop. Det är mina två nära vänner Elin och Ludvig som ska gifta sig. Det kommer bli magi! Och jag ska få baka lite till lördag. 
 
Började med en sats lemoncurd. Receptet hittar ni här. Efter det fortsatte jag med att baka cupcakes. Två olika sorter blev det, en lakrits/choklad och en med bara choklad. På eftermiddagen kom två vänner på besök och vi picknickade med flädersaft och mina bakverk i solen. Hann till och med ta ett dopp i sjön innan jag satte igång med att baka igen. Marängbottnar stod på schemat. Nu väntar jag tålmodigt på att de ska bli klara innan jag kan göra nästa sats. Puh, det är mycket att stå i. Men ack, så mysigt. Att få vara hemma hos mor och far och att få ha tillgång till ett stort kök att baka i. Och så är det ju så gosigt att Kerstin kommer in då och då och ger mig lite gos. En perfekt dag helt enkelt. 
 
Hoppas ni har det bra i värmen! 
Tjing!
 
 
Translation: Today I've been baking for a wedding this weekend. My dear friends Elin and Ludvig are getting married. It's going to be magical. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0