Du söker bråk, jag kräver dans.

 
 
 
 
 
 
Tänk att musik kan vara en sådan viktig grej och beröra så mycket. Just nu snurrar mycket svenskt i mina lurar och jag tänkte att Håkan Hellström, Markus Krunegård, Veronica Maggio och Linnea Henriksson skulle få sätta ord på mina tankar just nu. Musiklistan hittar du här.
 
 
 
 

Jag är svag för smicker och du smickrade mig hårt.
Även fast jag visste att det var helt åt helvete.

 

Folk viskar om oss, säger att vi inte hör ihop.
Bry dig inte om dem. Titta rakt fram inte runt om, se in i mina ögon.

 

Jag behöver ha lite dramatik men varje gång vi ses blir den andra lik
Jag säger "Jag vill veta, ska jag sluta leta?"
Jag vill veta, jag måste få svar
Säg mig sanningen, den kan jag ta

 

Du säger det är du och inte jag. Har hört den där förut tänker då jag.
Du tror att du är allt för mig, tror aldrig att jag repar mig.
Hur kommer du att ta det här, att jag är inte kär?
Och mina händer dom är inte kvar, tack jag är klar.

 

Åh, du vill så gärna nån ska se dig, men jag har hela världen med mig.
Du söker bråk, jag kräver dans.

 

Jag ser du stör dig hårt på mig. Vet du vad? Jag stör mig lika hårt på dig.
Ring inte mig så ringer inte jag dig.
Om vi ses på stan kan vi säga hej.

 

Du kan gå din egen väg.

 

 

PS: Jag längtar så efter solen och sommaren. Kom snart! Bilderna är från en fin sensommarpromenad med min vackra roomie.

 

 

Translation: My thoughts right know through music. For translation, click on the Google translate bar in the menu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0