Vintagebloppisen, en bildkavalkad

 
Här kommer en bildkavalkad från Vintagebloppisen på Krstinehovs Malmgård i söndags. Det var en sådan fest och en underbar dag. Var sjukt stressad och lite smått borta under dagen men ja ja, har man mycket att stå i så har man. 
 
 
Bloppis1
Vilken dag det var. Vi som var i projektgruppen samlades kl 9.00 för att ställa i ordning och fixa det sista innan. Det packades upp saker här och var och hela Malmgården förvandlades till ett bloppis-paradis. 
 
Bloppis2
Jag delade bord med denna vackra tös, Johanna.  
 
Bloppis3
Såhär såg det ur där vi stod. Plus att vi hade en klädställning med alla våra klänningar.  
 
Bloppis4
Utanför satt två av våra volontärer redo att ta emot gästerna. 
 
Bloppis5
Kön ringlade sig långt bort innan klockan slog 11.00 då vi öppnade.  
 
Bloppis6
Elsa hade fyllt det rummet hon stod i med tylldrömmar, accessoarer och mycket mycket mer. 
 
Bloppis7
Borta vid Vintagefabrikens hörna stod Haley, en tjej i min dansgrupp och fyndade. 
 
Bloppis8
På övervåningen hade Lisen samlat sina favoriter och i hörnet ser man min och Johannas klädställning. 
 
Bloppis9
Bredvid oss stod vackra Jessica med en massa pärlor och skatter att finna.  
 
Bloppis10
På andra sidan stod fina Flora
 
Bloppis11
I rummet bredvid hittade jag Annika och Karoline som fixade det sista med sitt bord. Jag kom visst också med på ett hörn. 
 
Bloppis12
Precis granne med oss fanns Lisen som lyckades sälja iväg nästan allt hon hade med på några timmar.  
 
Bloppis13
Under dagen bjöds det på underhållning och första punkten vad The Birdettes. 
 
Bloppis14
Un vélo-Emelie sålde delar ur sin garderob och fina prints som hon gjort. 
 
Bloppis15
Hos Elsa var det full rulle. 
 
Bloppis17
Söta Emma kom förbi och sa hej.  
 
Bloppis18
Till min hjälp under dagen hade jag min kära mamma. Hon sprang runt och fixade fika till mig och Johanna och letade upp galgar och klänningar som försvunnit i yran.  
 
Bloppis19
Nästa punkt i programmet var dans och jag dansade med min dansgrupp. 
 
Bloppis22
 
Bloppis21
 
Bloppis23
Jag tänkte, att det är roligt att uppträda så jag spelade även några sånger, som var punkt tre i programmet.  
 
Bloppis24
På gården fanns det höns och söta små kycklingar. 
 
Bloppis25
När klockan slog 17.00 stängde vi portarna och packade ihop och sa hejdå. Vinkade av Johanna och alla andra och for hem. Åt en halv pizza och slocknade i sängen.
 
 
Tack alla som kom och tack alla fantastiska bloggare som gjorde detta möjligt! Och tack till Tradera, Kvinna till Kvinna och Kristinehovs Malmgård. Vilken dag!
 
 
Translation: Last sunday it was the Vintage flea market and here is some pictures from the day. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Olofsson - For Old Times' Sake

Åh det verkar ha varit så bra! Och alla dessa underbara personer under samma tak, då kan det ju inte annat än bli bra :)

Svar: Ja, det var fantastiskt att få samla alla på samma plats! <3
Elsa Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0