San Francisco says hello. I thought you oughtta know.

 
Det känns så konstigt men det är faktiskt en månad sen jag åkte till Kalifornien med min familj. Sjukt vad tiden går fort egentligen. Här kommer bilderna från andra dagen i San Francisco. Alltså, jag är kär i den här staden.  
 
sanfrancisco12
Vi tog en tur till hamnen. Där mötte jag upp en särskild person, nämligen Vicky
 
sanfrancisco13
Hittade den här lilla rackaren som inte kunde vara tyst utan skrek mest hela tiden.  
 
sanfrancisco14
Vi passade på att vara lite turistiga när jag ändå var här. Tänker ju bara på Forrest Gump (filmen). Måste nog se den snart.  
 
sanfrancisco15
Ute på en pir fanns det sjukt mycket frukt. Love it! Så vackra färger.  
 
sanfrancisco16
Där fanns även en karusell.  
 
sanfrancisco17
Såhär såg jag ut för dagen. Sjömansklänningen som jag köpt av Jessica och kavajen som jag köpt av Sarah. Bra med vänner att köpa kläder av. 
 
sanfrancisco18
Det var ju denna tös jag träffade just denna dag. Vi har setts kanske två eller tre gånger förut på olika bloggevents i Stockholm men numera bor hon just här i San Francisco. Vad kul tänkte jag och hörde av mig till henne när jag visste att jag skulle dit. Och hon var lika glad för att jag kom. Fick en heldag med henne för att upptäcka staden på riktigt.  
 
sanfrancisco19
Hon tog mig till pir 39 där sjölejonen bor.  
 
sanfrancisco20
Vi tänkte först åka en sån här gammal spårvagn men det var alldeles för lång kö. Vi tog en annan istället som var från 1948. Fick dock ingen bra bild på den.  
 
sanfrancisco21
Vi åt sen lunch på ett av Vickys favoritställen. Alltså, amerikanska pannkakor. Mums! 
 
sanfrancisco22
Den här fröken alltså. Det var så himla fint att ses! Och vill ni se fler bilder från dagen kan ni kika in här.  
 
sanfrancisco23
Alla dessa backar!! <3 
 
sanfrancisco24
 
sanfrancisco25
Sen tog vi en tur förbi China town. Tydligen är det den största China town utanför Kina.  
 
sanfrancisco26
 
sanfrancisco27
Hittade ett hus som hade en fantastisk väggmålning.  
 
sanfrancisco28
Hela San Francisco var överfullt med pastelliga och vackra hus. Helt i min smak! 
 
sanfrancisco29
 
sanfrancisco30
Alla dessa fantastiska backar. Hur tänkte de liksom när de byggde den här staden? Jag är så nyfiken. Gick runt hela dagen och bara: – Asså wow, hur fantastiskt är inte detta? Jag är sååå fascinerad!
 
sanfrancisco31
Ballonger! 
 
sanfrancisco32
 
sanfrancisco33
På eftermiddagen hittade vi en magisk hattaffär helt i min smak full med pinaler.  
 
sanfrancisco34
Ett stycke väggmålning och en ljuskrona.  
 
sanfrancisco35
I skylten hade de en gammal Singer-symaskin.  
 
sanfrancisco36
Och i ett av rummen hängde en annan ljuskrona. Alltså, hjortarna! Oh dearly dear! 
 
sanfrancisco37
Sen gick vi och mötte upp min familj eftersom vi skulle vidare. På vägen hittade vi ett stort löv.
 
Vilken magisk dag! Har helt klart en crush på den här staden. Lätt att jag kommer tillbaka!! 

Tjing!
 
 
Translation: The second day in San Francisco. Met up with my friend Vicky and she showed me the city. Love it! Will be back for sure!
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Alltså ljuskronan med hjortarna! Swoon! :D

Svar: Eller hur? Den säger man inte nej till!
Elsa Maria

2014-10-16 @ 09:21:03
URL: http://modemanifest.blogspot.com
Postat av: Jessica

Underbara bilder! <3

Svar: Men gulle! Tack!! <3
Elsa Maria

2014-10-18 @ 16:17:34
URL: http://www.silversaga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0