Brighton, ljuva stad

 
 
Jag tror minsann att jag har nämnt att jag för två veckor sen åkte på semester till Brighton med min kära mor. Första dagen när vi kom stannade vi på hotellet, det var alldeles för sent att orka göra något. Dag två drog vi ut på äventyr:
 
brightonpier1
Vi gick längs stranden och såg Brighton Pier på håll. 
 
brightonpier2
Mamma var kitad och klar med solglasögon och jacka. Vi fick vända efter några hundra meter, då vi frös så himla mycket, för att hämta jackorna.  
 
brightonpier3
Fler snyggstolar. 
 
brightonpier4
Det blåste som tusan längs med hela stranden och det var inte sand någonstans utan runda stenar som slipats av havet. Det som syns lite längre bort var den gamla piren som brann ner. Flera gånger tyvärr. Sen har den bara fått stå för att ingen orkade ta tag i det. 
 
brightonpier5
Längs med stranden fanns flera små butiker och caféer. 
 
brightonpier6
Vi var tvungna att känna på vattnet såklart. Det var inte så farligt kallt ändå. Men jag lyckades doppa hela foten för en väg kom så plötsligt.  
 
brightonpier7
 
brightonpier8
Brighton Pier. 
 
brightonpier9
Från piren såg en långt. Vi såg ända till vårt hotell och ännu längre än så.  
 
brightonpier10
Ute på piren fanns den här karusellen och flera andra attraktioner.  
 
brightonpier11
 
brightonpier12
Jag fastnade också på bild minsann. Hade på mig min fina London-klänning. Det var så himla magiskt att stå där längst ute och känna havsdoften.  
 
brightonpier13
Vi traskade tillbaka längs med piren och vinkade hejdå. 
 
brightonpier14
Mot centrum. Vi letade oss igenom lummiga gator som hade vimplar mellan husen.  
 
brightonpier15
Vi gick förbi större gator med färgglada, pastelliga hus.  
 
brightonpier16
På en del gator hittade vi gatukonst och självklart några envisa (och duktiga) musikanter. Vi vandrade runt i North Laine och kikade i butiker resten av dagen tills det stängde.   
 
brightonpier17
På kvällen åt vi Fish n' Chips innan vi gick till Rhythm Club på Verano Lounge. Det var nämligen lindy hop där kvällen till ära. Väldigt roligt att träffa nya människor och som vanligt är lindy-världen väldigt liten så jag hade massor med gemensamma bekanta med flera av dansarna. Så kul kväll och en finfin dag!  
 
 
Tjing! 
 
 
Translation: First/Second day in Brighton on a trip with my mom. Loved it. 

Kommentarer
Postat av: beata

dröm!!! vill också åka dit och traska längs piren, ser så filmiskt ut

2015-06-24 @ 10:08:11
URL: http://radarmagazine.se/beata/
Postat av: Jenny - En Vintage Saga

Åh jag älskar England ! Bodde där förut och jobbade, men det var i Birmingham. Jag skulle gärna besöka Brighton nästan gång jag åker till England. Det är ett sånt fantastiskt land med jättemycket charm <3

2015-06-24 @ 10:55:32
URL: http://envintagesaga.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0