Och aldrig, sedan sist midsommar grydde, på fjäll och äng, i skog och dal vi möttes.

 
 
 
 
Nu är hösten verkligen här. Färger förändras på träden och kalla krispiga vindar blåser i håret. Och visst är det vackert? Men jag kan sakna de varma sommarkvällarna och att kunna gå barfota i gräset. Minns tillbaka på min midsommar som jag spenderade hos mina föräldrar. Och självklart tog jag med mig min älskling. 
 
midsommar2
 
midsommar3
 
midsommar4
 
Kransar skulle bindas och då var blommor tvunga att plockas. Ute på landet hos mor och far fanns det fullt av Blåklint, Hundkex, Klöver, Lupiner och annat smått och gott!
 
midsommar1
 
Min bror Samuel poserade snällt i den lummiga trädgården. 
 
midsommar5
 
midsommar6
 
Skapade kransar till både mig, mamma och mormor. Tre generationer kvinnor med blommor i hår. 
 
midsommar7
 
Även hunden Wilma fick en krans. 
 
midsommar8
 
Sen åkte vi på en tur till Göta Kanal. Tänk att bo i det huset, det skulle vara något. 
 
midsommar9
 
Min älskling! 
 
midsommar10
 
midsommar11
 
Fick sedan äran att sätta blomster i Alessandros skägg. Sen såg han ut som en riktig hipster. So cute! 
 
midsommar12
 
midsommar13
 
Kanske någon av dessa blir årets julkort? ^^. Ett fint minne att spara och lagra för en lång lång tid. Han är den bästa jag vet och när en är lite kär får en vara cheezy. 
 
midsommar14
 
En promenad i solnedgången avslutade midsommarafton för detta år. 
 
midsommar15
 
Den östgötska slätten med sitt magiska ljus. Tänk att något så fint får finnas. 
 
Vad minns ni från sommaren som varit? 
 
❀❀❀
 
 
 
Translation: A memory from midsummer at my parents place with my love. 

Kommentarer
Postat av: Ellen Lindberg

Haha, så härligt att dekorera skägget!!

Min sommar var väldigt fin, men också rätt jobbig emellanåt. Jag var hela min semester, 4 veckor, på Öland i min sambos barndomshem. Hans mamma bor kvar i en gul villa med hallonbuskar runt knuten, älskar det. Men trots att jag var borta från jobbet i en månad så tänkte jag på jobbet prick varje dag, vilket sen också gjorde att jag blev sjukskriven av utmattningssyndrom. Så min sommar var väldigt blandad, men ändå rätt fin!

2016-10-06 @ 23:30:26
URL: http://lindbergellen.webblogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad fina bilder på er båda i blommor <3 Det jag minns bäst är en helg i skärgården med 30 kompisar som var magisk!

2016-10-08 @ 10:41:20
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Wilda

Så mycket hipster! Hahah underbart! Så fint med tre generationer och blomsterkransar <3 Jag minns alla solnedgångar då jag kände kärlek. Jag vägrar förstöra de minnena, även om allt är så annorlunda nu. Jag lärde mig också något som jag kommer att ha så mycket glädje av i livet framåt -trots att hjärtat fick sig en törn.

Svar: Haha. Visst är det hipster? Men you gotta love it!
En lär sig alltid av saker som händer. Så fint att du vill ta vara på de fina minnena. De kan ingen ta ifrån dig! Oh solnedgångar är bland det finaste! <3
Elsa Maria

2016-10-08 @ 19:26:08
URL: http://reaktionista.se
Postat av: När Annie fotograferar i Kalifornien

MEN VAD SÖTT med skägget!! :-D Hur satte du fast dem? Nu får jag lust att göra någonting kul med sambons skägg. :-) Typ limma dit tomtar eller något till jul!

2016-12-21 @ 00:44:16
URL: http://narannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0