Lucka 7: Berätta om en person som betytt mycket för dig.

 
 
 
Dags för lucka sju i Emilys julkalender med "Berätta om"-tema. Berätta om en person som betytt mycket för dig. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
För ungefär exakt fem år sen träffade jag en tjej genom några vänner. Vi klickade direkt genom att vi rådissade den musikern som spelade på det musikcafé vi var på. Sen började vi prata om att vi båda hade katt och att vi hade varsin bror som var född -86 som hette Samuel. Vi var båda sugna på att köpa julpynt och för att ta tag i saken sågs vi veckan efter och letade igenom hela stan efter gran, julkulor och glitter. Några dagar senare bakade vi pepparkakor och jag var hos henne efter mina luciarep för att det var så trevligt och jag orkade inte åka hem. Sen skrålade vi med Mariah Carey i bilen och jag firade nyår i Mariestad av alla ställen. Det var helt enkelt så det började. För fem år sen träffade jag Anna, min bästa vän. Det började som en romans och det sa bara klick. Vi flyttade ihop på våren och hade våra tvister. Ett år senare, när Anna bodde i Oslo och jag kom och hälsade på, det var då vi blev bästa vänner. Vi var oslagbara och gjorde gatorna i Oslo osäkra. När Anna sen flyttade tillbaka till Sverige så ringde vi varje dag i princip. Hon var med mig under de tuffa åren, trots att det dröjde mellan gångerna vi sågs eftersom vi bodde i olika städer så fanns hon alltid ett telefonsamtal bort. Och som hon har skällt på mig ibland, och skrattat med mig tills vi fått ont i magen. Anna kollar hellre på Zlatan och fotboll medan jag vill se en romantisk film. Anna vill ha ljus choklad, jag vill ha mörk. Anna är klädd i rutiga stora skjortor och jag är klädd i vintageklänningar. Vi är sjukt olika, vi två, men på något sätt så är vi samma skrot och korn. Anna, är min bästa vän, som alltid funnits där, vad som än hänt. Hon har betytt så himla mycket för mig de senaste åren och varit mitt stora stöd. Hon är helt enkelt bäst. Så. Det var det jag ville säga. 
 
Vi tar en video på det också. Puss!
 
 

Anna tjugofyra år from Elsa Maria Axelsson on Vimeo.

 
 
 

Tidigare:

1. Berätta om din stil.

2. Berätta om vad du har på dig idag.

3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

6. Berätta om en person som inspirerar dig.

 

Imorgon:

8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

 

Sedan:

9. Berätta om din stil när du var 15 år.

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

 

 

Translation: Part seven in the Christmas calender by Emily. A person that matters a lot to you. My best friend Anna. We are so different but we are jet the same.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0