Lucka 23: Berätta om en gång när du kände dig ensam.

 
 
Dags för lucka tjugotre och äntligen är jag ifatt i denna julkalender av Emily. Berätta om en gång när du kände dig ensam. 
 
 
 
Jag är som man säger en orolig själ och en känslomänniska. Därav känner jag mig ofta väldigt ensam, och många gånger helt utan anledning. Jag försöker såklart att jobba på det här och göra vad jag kan för att jag inte ska tänka de där ensamhetstankarna men ibland så går de inte att hejda. Samtidigt kan jag tycka att det är skönt med egentid där jag får vara bara för mig själv. Att gå promenader själv, eller gå på stan, eller ibland bara sitta hemma och kika på en film. Det gör jag oftast bäst själv och trivs bra med det. Men när det kommer till vissa dagar när jag inte vill vara själv eller när jag känner av att jag inte är välkommen någonstans, då blir ensamheten som värst. En gång som jag minns väldigt tydligt var under mitt andra år i Stockholm. Då bodde jag själv i en studentlägenhet och gick på en folkhögskola. Det året var ett väldigt ensamt år. Jag minns att jag sa till mina vänner att jag var rädd för ensamheten. Jag kunde vakna en morgon och känna mig så ensam så att jag inte ville gå upp ur sängen och ta mig till skolan. Nu var det längesen det var så för jag har jobbat på att vara med mig själv de senaste åren men ibland så kommer tankarna tillbaka. Kan tänka mig att det är något jag får leva med mer eller mindre. Det är mina hjärnspöken från tonåren som kommer tillbaka, den där känslan av att inte ha någon i skolan, den sitter i. Det bästa man kan göra när man känner sig ensam eller ledsen, det är ju faktiskt att ringa någon man tycker om. Det brukar jag göra. Kommer en tanke om ensamhet tar jag oftast upp telefonen, slår en pling till en vän och berättar hur jag mår. Sen kanske vi börjar prata om något helt annat och vips så är ensamhetskänslan borta. 
 
 
 

Tidigare:

1. Berätta om din stil.

2. Berätta om vad du har på dig idag.

3. Berätta om vad du önskar dig i julklapp.

4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

5. Berätta om ett klädesplagg som får dig att känna dig stark.

6. Berätta om en person som inspirerar dig.

7. Berätta om en person som betytt mycket för dig.

8. Berätta om ett klädesplagg som du minns från din barndom.

9. Berätta om din stil nära du var femton år.

10. Berätta om någonting som du tycker är alldeles särskilt vackert.

11. Berätta om det fulaste du vet.

12. Berätta om musik som inspirerar dig.

13. Berätta om ett minne från din barndom.

14. Berätta om din stil för ett år sedan.

15. Berätta om din favoritmaträtt.

16. Berätta om det bästa köpet i ditt liv.

17. Berätta om hur du skulle vilja se ut om du fick drömma.

18. Berätta om en ikonisk/historisk person som inspirerar dig.

19. Berätta om ett foto som berör dig.

20. Berätta om din student.

21. Berätta om vad ‘mode’ betyder för dig.

22. Berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv.

 

Nästa:

24. Berätta om en gång när du kände dig älskad.

 
 
Translation: Part twety-three in the Christmas calendar by Emily. Once when you felt lonely. I am a person with a lot of feelings and I am often worried about things. I can often feel lonely but I have worked on it these past years. One time I remember was my second year in Stockholm. I lived by myself in a small apartment and some days when I woke up I felt so alone so I wouldn't go to school that day. Now it's not so bad. It's just my ghosts from my youth. Nowdays I often call a friend when I get those feelings. we maybe talk about something else and then suddenly the feeling of lonelyness is gone. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0