Lucka sex: En bild på någon du älskar

Jag tycker att den här är lite svår faktiskt. Men det kanske beror på att jag jobbat en del med ordet älska det senaste året. Tycker inte alltid att det är så lätt att säga, jag är inte så van vid det direkt. Tror att det känns lite läskigt liksom. Har heller inget förhållande just nu vilket skulle göra det lite enklare. Men det är sådan jag är, jag tycker det är svårt. Och då får det vara så. Skulle det vara knäppt om jag sa att jag älskar djur, framförallt katter? Skulle det vara konstigt om jag sa att jag älskar mig själv, eller åtminstone jobbar på det? Mina vänner betyder otroligt mycket, ska jag säga att jag älskar dem? Jag vet inte riktigt. Min familj, de älskar jag ju, trots att vi är så himla olika och fast vi nästan aldrig säger det till varandra. Det kan ju bli lite konstig stämning då. Det kanske bara är som vi är som personer. Ingen av oss kanske har lätt för att säga det, vi kanske visar det på våra egna sätt och vis istället. Men mamma, hon är bra på att säga det till oss barn. Så då kanske det är henne jag ska visa på bild, för en bild säger ju mer än tusen ord. 
 
Fina mamma som alltid ställer upp och försöker förstå trots att jag är som en trotsig femåring ibland. Som har varit bullmamma, hemmamamma, fixarmamma, peppmamma, körledarmamma, köra-mig-till-skolanmamma och allt det där. Som säger, nejdu du, elsa lisa larson, nu får vi allt sätta fart! Som sätter över pengar när det krisar på kontot. Som åker hela vägen till Stockholm för att lämna en banjolele. Hon är ganska bra faktiskt! 
 
 
(Och lite kompensation för att jag drömde att hon dog i en flodvåg inatt. Förlåt!!)
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken fin bild på mamma din :)

Svar: Ja hon blir bra på bild :)
Elsa Maria

2012-12-07 @ 10:47:28
URL: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0