Gotland del ett.

Lite sent om sides men nu när det börjar bli mörkt och ruskigt så tänkte jag att det kan behöva livas upp med lite bilder från fantastiska Gotland. För ungefär en månad sen blev jag medbjuden av mamma att ha lite semesterdagar med henne och när hon fixar hotell och jag var ledig så kunde jag ju inte tacka nej. Min pappa skulle jobba några dagar där då också så det passade bra att vi åkte tillsammans. 
 
Vi åkte bil och hittade en loppis. Mamma är fin!
 
Det stod öppet, så vi klev in.
 
Hittade mysigaste hörnan.
 
Vi ha en sån här men det blev inget köp denna gång.
 
Mamma hittade Mors kopp, passande nog.
 
Sen hamnade vi i ett litet krukmakeri. Vi trodde att det satt en dam gömd och sa: -Hallå! när vi kom in men där fanns ingen. Till slut kom vi på att det var en papegoja som pratat. 
Ägaren var väldigt trevlig, det var en man som hade mycket att prata om. Sin båt bl. a. 
 
Och på tal om båten så är det denna skönhet. Vi stannade nämligen till i Lickershamn.
 
Vi gick längs en liten stig och tillslut hamnade vi vid Jungfrun, Gotlands högsta rauk.
 
Mor och rauken.
 
Sen tog vi bilen och åkte upp till Fårö. Vid raukreservatet posar jag litegrann.
 
Och såklart måste jag göra mig till lite också.
 
Fina Mammi.
 
Mina New York-skor fick följa med.
 
Jag visar min galna sida och är ganska nöjd med mitt nya läppstift från Chanel och nya nagellacket från L'oreal.
 
Vidare på Fårö. Vi letar matställe och ser en crêperi-skylt och säger: -Ja, men det är väl gott. Sen ser jag vart vi hamnat och utbrister i ett: -JA! Här måste vi äta!!
 
Här var det gamla grejer.
 
 
Jag hittade hit (inte så svårt direkt, men ändå)
 
Fina bilen.
 
Elvis! Mysigaste stället alltså.
 
Fin inredning. Lucky Strike-skylten får en ju osökt att tänka på Mad Men.
 
Mor på språng.
 
Sötaste stället...
 
..och godaste crêpesen!
 
Passade på att ta lite fler bilder på stället efter maten.
 
Lite skjul är väl alltid fint att ta kort på ;)
 
Vi vinkade hejdå till Elvis-skylten och den fina personalen och sa tack och hej.
 
Sen drog vi vidare (för man måste hinna massor på semestern) till den nordligaste spetsen.
 
Där stod en fyr.
 
Mamma tyckte att det var så fint men gräset och vattnet i kontrast och jag tyckte att hon var så söt där hon satt.
 
Mitt i vattnet stod ett torn av stenar. 
 
Mor i solljuset.
 
Och jag, jag tog kort på mina skor och avtrycken i sanden.
 
Vi hann med mycket, den första dagen på Gotland. Återkommer i veckan vad vi gjorde mer.
 
 
ElsaLisa Larson
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0