Jobbhelg, swing och en aning madmen.

Idag ska jag jobba heldag. Men om jag var ledig skulle jag ta på mig den här, Medmen-inspirerande klänningen, som jag köpte på vintagemässan förra veckan.
 
Dock måste jag laga den innan jag kan använda den för den var trasig redan när jag köpte den (fick den för 100 kr) och nu när jag provade den så sprack den i en söm till, hihi. Det jobbiga är att allt jag har som behövs lagas samlas på hög och det kommer ta tid innan jag tar tag i det. Tyvärr är det så. Men någon gång ska jag bli bra på att ta tag i min syhög, börja pyssla igen och baka lite mer. 
 
Annars om jag var ledig idag skulle jag lyssna på jazz. Gick runt hela dagen igår och bara myste och höstpromenadade till alla bra jazz-ladies. Och spellistan jag lyssnade på kan ni hitta här.
 
Ikväll ska jag till Chicago och dansa swing. Har ju börjat på Lindy Hop nu i höst och ikväll är det dags att gå på den första socialdansen. Har lärt känna några i min dansklass så vi har bestämt att nu är det dags. Då slipper man ju gå själv också. Ser verkligen fram emot det. Problemet är ju bara vad man ska ta på sig. Något förslag?
 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

Klänningen är verkligen jätte fin! Jag fick faktiskt en gratis temrmin på chicago i studentpresent men jag har inte använt den än! Ska upp någon helg och kolla in hur det är :)

Svar: Ja men kom hit vettja!! Gå på kurs med mig och sen går vi ut och swingar. Det var sååå roligt! Måste göras ofta :). Och tack, till klänningen ;)!
Elsa Maria

2012-10-07 @ 17:42:47
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0