men kom då!

Men kom då! Blir färdig någon gång! Vilken tid du tar på dig! Släpp! Ja alla dessa uttryck har vi säkert hört flera gånger i våra liv. Jag har funderat det senaste på vad jag ska ta mig för i livet. Vad vill jag jobba med, vad vill jag göra? Man dras åt det ena hållet och sen ändrar man sig och byter håll igen. Jag är nog själv en sådan som bromsar en del. Håller kvar mig själv när jag egentligen bara borde släppa taget. Lite som killen på bilden så håller jag fast och vill dra tillbaka tjejen med ballongerna. Kanske borde han, som jag, släppa taget lite mer. Antingen helt och förlita sig på att vad jag än gör så blir det bra. Eller så följer han med på färden, ut på äventyret. Hon vill ju bara att han ska följa med. Så varför bromsa in? Kom, följ med!
 
 
Den fantastiska illustrationen har Annika Bäckström gjort och den kallas just: Men kom då!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0