30 september. Bakåt: Framåt.

 
 
Idag är det den 30 september. Laddade precis in de sista sommarbilderna från min kamera till datorn och där fanns Gotlands-bilderna. Och vad hittar jag där om inte denna bild från cêperiet på Fårö. Passar ju bra idag tänkte jag. Och sen är ju James Dean med på bilden vilket gör det ännu bättre!
 
I helgen har jag annars varit på Vintagemässan Bakåt:Framåt. Igår var jag ledig hela dagen så jag och Elin hade en heldag.
 
Elin var fin i hårband som matchade hennes jacka.
 
Sötnosen.
 
Jag själv var lite rosa. Fast under gömde sig en blå klänning.
Det knäppaste denna dag var att en tjej ville fota Elin streetstyle för att hon matchade så bra. Och Elin hade precis innan sagt att hon inte alls kände sig bekväm på kort. Tji fick hon och jag fick hänga på. Vi blev båda lite intervjuade och sen fotade. Men det var ju lite kul ändå såklart. Om man vill läsa om vad vi sa så kan man gå in här. Det var en tjej som heter Camilla Hammarin som intervjuade och tog bilderna. 

 
Så var det dags. Jag hade ju fått gratisbiljetter av Jessica Silversaga och fick ta med mig ett sällskap.
 
 
Elin är sudd och jag lyckas bara fokusera på den glada damen i bakgrunden.
 
Det var jättejättemycket folk så man blev helt yr i huvudet. Lyckas här att få med Cassandra lite suddigt i förgrunden och fokus på bästa försäljaren (tyckte jag) på hela mässan. Hon var från Tidens Melodi, en vintagebutik i Karlstad. Hur trevlig som helst. 
 
Denna bild får avsluta detta. Lite fina hattar. Tyvärr minns jag inte vad modisten hette som tillverkade dem men på mässan såldes de vid Orkan Lias bås. 
 
Orkade inte ta med mig kameran idag men var där en liten sväng till. Fyndade lite gamla Damernas värld-tidningar, smycken, en klänning, en liten kortlek och en alldeles underbar 40-talshatt. 
 
För att sammanfatta har det varit en fin helg, men man blev väldigt trött. Så, nu tänkte jag gosa ner mig med stickade sockar, en filt och en kopp te och kolla på Downton Abbey.
 
 
ElsaLisa Larson
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carrå

men hjälp vad jag ångrar att jag inte åkte dit! Det var en mässa i norrköping i lördags så jag tänkte kolla in den istället, men det var ju inget för mig så jag var helt på fel mässa! x)

Svar: Åh, du skulle varit här! Du får helt enkelt komma upp i vår när nästa mässa är. Säg till förresten om du är i Stockholm, då får vi ta och ses! :)
Elsa Maria

2012-09-30 @ 22:07:28
URL: http://minmormorsvind.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0