Hattfest på fabriken.

 
 
 
Förra veckan var det VIP-kväll på Vintagefabriken och temat var hattar. En riktig hattfest alltså med andra ord. Precis vad jag behövde. 
 
 
Jag hade bakat cupcakes. 
 
 
Det var pyntat i fabriken och det var många kappor framme till bra pris. 
 
Fina Emma skötte spakarna bakom kassan.
 
 
 
Den här fina bruden, Emma, vann min lilla tävling. Så himla fin. Glad att jag fick träffa dig!
 
 
Carrå och Emma (många Emmor alltså) matchade i liknande hattar. 

 
 
Såhär såg jag ut för kvällen.
 
Elvira hittade finklänningen som jag suktat efter i en evighet men tyvärr passade den inte mig. Kul att den fick ett hem tillslut i alla fall. 
 
Innan alla kom hade vi fixat om lite i butiken. Alltid kul med förändring!
 
Och det minglades till tusen.
 
 
Och dessa sköna bönor då! Emma, Linda och Lollo som är de styrande i alla dessa projekt på fabriken. Fantastiska är de alltså, skaparna bakom vår egna Vintagefabrik.
 
Helt plötsligt smyger Lisen in och överraskar oss. Med på bild är även Carrå och Emmy, som precis hyra kontorsplats på fabriken. 
 
 
Lisen åt pepparkaka. 
 
Isabelle skålade med bland annat En blommig tekopp-Emelie.
 
Så fint att träffa dessa två igen också. Isa och Emelie.
 
Minglandet fortsatte.
 
Emma hittade en kappa som absolut inte ville åka av.
 
Alltid lika roligt att se vad Emma hittar på för huvudbonader. Denna dag fick bilen en plats på huvudet. Mycket fiffigt.
 
När kvällen började lida mot sitt slut satte vi oss på kontoret och pratade om allt och ingenting. 
 
Det var en fin kväll med fina personer. Avslutar med en finbild på Isa med en bil. På återseende kära fabrik. 
 
 
 
 
 
Translation: VIP night at Vintagefabriken. The theme for the evening was hats. A hatparty! Some cupcakes, champagne and hanging around with lovely people. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Vilken fin kväll! :)

Svar: Det var det onekligen!
Elsa Maria

2013-12-06 @ 16:08:23
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0