Instagramveckan. Från födelsedagsmys och jul till en årssammanfattning.

 
 
 
 
Dags för de senaste två veckornas instagramflöde. Har liksom inte hunnit med. Är som sagt tillbaka i Stockholm för att plugga men känner mig sjuk igen så jag ligger mest nerbäddad med en kopp te i handen. Ja ja. Vill ni följa mig på instagram är mitt namn @elsalisalarson även där. Vi kikar:
 
 
Firade Carrå dagen efter hennes födelsedag och hittade en Grumpy Cat, vintage style på Old Touch. 
 
Fröken själv i egen hög person. 
 
Målade mina naglar i 40-tals manikyr med mitt nya nagellack från Essie. 
 
Sen taggade jag för att gå på swingmusikal med finaste Lisen efter en lång fika med en barndomsvän jag itne sett på kanske 12 år.
 
A Christmas Puzzle på Södra Teatern. 
 
Lämnade sen granen, julgrisen och Stockholm och for hemåt slätten.  
 
Hittade en egen Grumpy Cat hemma. Vi kallar honom mest för farfar. 
 
Äntligen fick jag gosa med Kerstin igen.
 
Blev utmanad att berätta 20 saker om mig själv. De kommer här för de som inte har instagram:
 
 1. Jag heter egentligen Elsa Maria Axelsson och inte Elsa Lisa Larson.
2. Jag läser till journalist men har bara läst historia i ett år nu.
3. Älskar att dansa Lindy hop.
4. Älskar musik.
5. Skriver egen musik när jag får inspiration.
6. Älskar klänningar, särskilt de från 40- och 50-talet.
7. Är en crazy catlady.
8. Har över 70 klänningar, tror jag.
9. Älskar tantgodis som Bridge och Marianne.
10. Har en katt som heter Kerstin.
11. Jobbar extra på#vintagefabriken ibland när de behöver hjälp.
12. Jag är yngst i familjen och har två äldre bröder.
13. Jag är bloggare.
14. Kommer ifrån en liten by mellan Norrköping och Linköping. Utanför byn tillochmed.
15. Jag älskar färgen vinröd.
16. Bor i Stockholm tillsammans med Caroline.
17. Min favoritbutik heter Old Touch.
18. Jag tittar på film för att slappna av.
19. Jag gör oftast alldeles för mycket saker på en gång så att jag tillslut inte orkar något. Men roligt är det.
20. Tycker om att baka men gör det alldeles för sällan.
 
 
Och till slut kom Kerstin och la sig i knät. Lyckan!!
 
Ingen snö ute men köpte mig rosor som tröst
 
Pysslade egna snöflingor när det inte fanns några ute. 
 
Hängde sen upp dem i fönstret. 
 
Dan före dopparedan och Kerstin försöker öppna paketet en dag för tidigt. 
 
En selfie från julafton.
 
Granen min som Kerstin välte tillslut. 
 
Jultraditionen, att somna till Kalle Anka. 
 
Mina två fina kusinbarn kollade mer på tvn istället för att sova men de var helt klart tvungna att göra likadant.  
 
Tillslut kom även tomten till oss. 
 
Jag och Ingrid önskar God Jul. 
 
Karl-Bertil kan helt klart bästa partytricket. 
 
Lite skäms jag allt för detta. Mammas docka som jag och min bror klippte av håret på när vi var små. Stackars, så ful hon är. 
 
Gjorde sen en video på de fem mest gillade bilderna från året som gott. Tack så mycket för det här året! 
 
 
Translation: My two latest weeks through instagram. If you want to follow me there my name is @elsalisalarson. From birthdaycelabrations and Christmas to summon the year. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

var har du hittat mönstrena till snöflingorna? dom var helt underbart vackra

Svar: Jag har köpt små spetsdukar från olika second hand-butiker. Sen har jag gjort dem stela med sockerlag. Så några mönster har jag tyvärr inte hittat. Men visst är de vackra. MAn får lite känslan av snö i alla fall.. :)
Elsa Maria

2014-01-02 @ 19:29:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0