Julmarknad på Skansen.

 
Förra helgen, eller åtminstone fredag till lördag, var min mamma här. Jag tänkte att vi skulle göra det lite juligt så vi bakade lussebullar på fredagen och på lördagen tog vi oss till Skansens julmarknad. Snön hade lagt sig på marken dagen innan och man hade en hel del julfeeling. 
 
 
Det var allstå jag och mamma...
 
...och så den här tösabiten!
 
Jag gick ganska direkt mot det som var stickat. 
 
Vyn var underbar med all snö och tjärvar med mat till fåglarna.  
 
Jag köpte mig ett par vantar, ett par riktiga lovika-vantar. 
 
På håll hördes ringdans och alldeles i närheten sjöng en kör vackra julsånger. 
 
 
Jag och mor var taggade. 
 
Hittade en fantastisk telefonkiosk. 
 
Sen sa jag och mamma adjö till denna tös för att åka till min dansträning. Helt klart en fin dag med mycket julfeeling. 
 
Tjing! 
 
 
 
Translation: Last friday and saturday my mom came to visit. We baked and on saturday morning we went to Skansen for a Christmas fair with Caroline. It was a lot of Christmas feeling with all the snow and Christmas choirs. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Ser ut som en helt underbar dag! :)

Svar: Det var det! :)
Elsa Maria

2013-12-14 @ 00:21:54
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0