Let it snow, let it snow, let it snow.

 
 
Dan före dopparedan. Då är det dags för lite julpyssel. Jag tänkte att eftersom jag inte har någon snö utanför fönstret så får jag ta saken i egna händer och göra egen snö. Fast inomhus. 
 
Det som behövs är ett gäng små spetsdukar i olika formar och storlekar. 
 
Nästa steg är att koka upp sockerlag, alltså lika mängd socker som vatten. Jag använde ungefär 6 dl av varje. Man kokar upp det tills vattnet blir klart. Sen är det bara att doppa alla dukar i sockerlagen och låta det sippra in i dem. Efter det tog jag upp dem, kramade ur dem något när de svalnat litegrann. och sen la jag dem på några kökhanddukar för att torka. Plattade till dem så att de såg ut som jag ville ha dem och la en handduk över. Sen lät jag det torka i ett dygn ungefär. 
 
 
Sen var det bara att leta fram en sytråd och hänga upp dem i olika längder efter behag. 
 
 
Visst blir det fint? Lätt som en plätt och man får i alla fall lite snö på jul. 
 
 
 
Translation: A bit DIY this day before Christmas Eve. When you don't have snow outside let's make some for inside. Take some small lace cloths and put them in upboiled water with the exact amount with sugar in it. I had six dl water and six dl sugar. Boil it up until the water gets clear. Then you but the cloths in the water, let it soak in for a bit. Then I took it up, let it cool of and then squeezed out the water. After that I put them on some kitchen towels, made them lie flat and then let them dry for about 24 hours. Then you just put them up with a thread however you want it. Doesn't it look nice?
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Himla fint och verkar lät att göra. Sparar och tar fram nästa jul! :)

Svar: Gör så! Sjukt enkelt men ändå så fint!
Elsa Maria

2013-12-26 @ 23:58:37
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0