Making candy is for us.

 
 
Varje år några dagar innan jul träffas min familj och en annan familj för att göra julgodis. I år var alla med, alla barn och alla respektive. Den här familjen har vi alltid varit på semestrar med och dottern i den andra familjen, Karin, och jag går way back. Det var hennes bröllop som jag bland annat var på i somras. I alla fall är det en tradition att göra julgodis tillsammans. Det kan se ut såhär:
 
 
Jag har precis gjort klart en sats med ljusa Rocky Road som ska skäras upp. Fantastiskt goda. 
 
Min far är som vanligt igång med Mozartkulorna. 
 
Mor och extramor Agneta har koll på knäck och kola. 
 
Andra vilar sig mest som min bror och hans sambo. 
 
Moa och Karin har också gjort Rocky Road och ska skära upp det.
 
Dessa två står mest och kollar sportresultat på mobilen och provsmakar allt, eller leker, matar de barn som var med som jag såklart inte hann fånga på bild. 
 
Karin, min närmsta barndomsvän som känt mig sen jag föddes, och hennes man Christoffer. Jag tror minsann att han undrar vem han har gift sig med. Jag vet att hon alltid gör såhär på kort. 
 
Kanske var det på grund av det här som det ändå blev dem ;).  
 
Tillslut orkade vi inte mer, knäcken och allt övrigt godis packades ner och lades i burkar. Vi åstadkom ändå lite mer än jag trodde men mest var det trevligt att prata med alla som man inte sett på flera månader. Fint med vänner som man har kvar hela livet och alltid kan göra julgodis med varje jul. 
 
 
 
 
Translation: Every year a few days before Christmas Eve we meet upp with a family we've known forever. The youngest in that family is Karin and she is my closest friend from my childhood. Our family and the other family have always gone for vacations together and so on. En every year we do CHristmas candy together. This year, everybody was home. All children and all husbands, wifes, girlfriends and their children. It was a lovely evening with some candy making and a lot of talking. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fröken H

Rocky road är mitt bästa julgodis! Det är så gott med alla blandningar av innehåll och texturer :) Lite ledsen för att det inte blev någon sats i år :(

Svar: Ja, det är sjukt enkelt att göra och så är det så många smaker. Jag körde en ljusare variant detta året. Med ljus choklad, dumle med laktritssmak, geléhallon, blandade nötter och risekrisps. Hur gott som helst!
Elsa Maria

2013-12-30 @ 21:37:20
URL: http://modemanifest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0