Gör om, gör rätt, tjugohundratretton bli lätt!

Vi kan säga såhär, att mitt 2012 inte var det bästa året i mitt liv. Ska jag vara helt ärlig så har det nog varit ett av de jobbigaste och värsta. Visst, jag har haft fina stunder också. Fina vänner som funnits där trots allt, New York-resan, att få vara med i Vintageparty-boken, dansa Lindy Hop och börja få lite lite mer hopp om framtiden. 
Men det här året har också inneburit mycket stress, magkatarr, en bruten handled, livskriser och en gnutta ångest. Jag orkar inte riktigt gå in i allt i detalj men jag nådde botten. Jag orkade inte mer. Men jag fick också hjälp. Jag brukar alltid bli så vemodig när det är nyår. Det är nog bara två nyår som jag kan minnas som varit de bästa i mitt liv. Alla tänker att man ska få en ny start, börja om. Och det är klart, jag drömmer också om det och särskilt i år. Men varför fastna i att alltid tänka så? Nästa år, då, då ska det minsann bli bättre. Jag ska göra det här och det här och det här. Och så går året och man gör ingenting och när man sen ska sammanfatta det så undrar man, vad var det som hände? Varför blev det inte som jag tänkt? 
Nej, för det blir aldrig som man tänkt sig. Jag vet. Men man kan ju alltid hoppas. Mitt 2013 började inte helt perfekt. Jag tappade mobilen och kände att nyår inte alls blev som jag tänkt det. Men då har jag ju börjat någonstans. Nu kan det ju bara bli bättre. Jag ska bli starkare efter det här senaste året. Jag vet att jag kan och jag vill. Under 2012 tog jag beslut som gällde mig, jag gjorde något som jag ville, jag började tycka om det jag gjorde, lärde mig att uppskatta det jag har och det jag kan. Det var inget lätt år men jag tog mig igenom det och får nu blicka framåt. Det finns mycket spännande saker runt hörnet. Vem vet vad som kan hända?
 


 
Lite bilder från det bästa 2012. New York!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0